انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
 ترکی: بدون اخذ منابع مالی دولت، می توانیم استان را مدیریت کنیم
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «نعمت اله ترکی» در پنجمین جلسه شورای معاونین سازمان که با حضور «قاسم رمضانپور نرگسی» معاون سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه سازمان مدیریت استان تهران با رویکردی جدید فعالیت خود را ادامه می دهد اظهار کرد: کار تدوین سند آمایش سرزمینی پس از 4 سال کار تخصصی و کارشناسی به سرانجام رسید و امروز مبنای کار برنامه ریزی و توسعه در استان تهران است.

وی با بیان اینکه استان تهران برای نخستین بار سند توسعه شهرستان های استان را با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های هر کدام از آن ها تدوین کرده است، افزود: سند آمایش سرزمینی در کنار سند توسعه استان با رویکرد فضای جغرافیایی، جمعیت و نحوه استقرار آن تدوین شد که با اجرای آن به بیش از 60 درصد اهداف برنامه ای خود خواهیم رسید.

ترکی گفت: این رویکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در تدوین سند توسعه شهرستانی، می تواند به تمام کشور تعمیم یافته و تحولی نوین در اجرای برنامه ها و توسعه در کشور ایجاد کند. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه استان تهران توانایی اداره و مدیریت 16 شهرستان خود را دارد، بیان کرد:  ما می توانیم بدون دریافت منابع از دولت، پایتخت و شهرستان های استان را اداره کنیم اما لازمه آن، اختیار اجرای برنامه ها به استان است که کار نشدنی نیست.

وی اشتغال، بهره وری، تولید را از مهمترین رویکرد ها و اهداف اسناد توسعه ای استان تهران عنوان کرد و گفت: محور توسعه در استان تهران برنامه است و دیگر بر اساس پروژه نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران همچنین به استقرار نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد در کشور با محوریت و مدیریت استان تهران اشاره کرد و گفت: بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد پایه محکم دیگری برای رسیدن به اهداف توسعه ای است و این موجب شد تا تمام دستگاه های اجرایی سراسر کشور درگیر برنامه و بودجه شده و تنها برنامه های اولویت دار را به مرحله اجرا برسانند.

ترکی با اشاره به اهمیت فرآیند اجرای سند و برنامه bim در صنعت ساخت و ساز و پروژه های عمرانی دستگاه های اجرایی گفت: کار تدوین دستورالعمل این سند (مدل سازی اطلاعات ساختمان) طی یک سال گذشته در معاونت نظام فنی و اجرایی سازمان آغاز شد. پیش از این معاونت فنی سازمان تنها صادرکننده پروانه و رتبه پیمانکاران بود اما امروز فرهنگ جدید ساخت و ساز بر پایه BIM زمینه ساز بدعت های جدیدی در فرآیندهای طراحی، مدیریت ساخت، تولید و تهیه محصول استاندارد،نظارت و کنترل اجرا و پارامترهای مدیریت پروژه، انرژی، ایمنی و محیط زیست، بهره برداری و نگه داری صحیح و کارآمد پروژه ها ایجاد کرده است.

وی همچنین تدوین سند کاهش آسیب های اجتماعی، تدوین سند توسعه منابع انسانی و بهبود ساختار اداری، راه اندازی سامانه اطلاعات آماری و اطلاعات مکانی را از دیگر اقدامات مفید، مهم و موثر سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای رسیدن به اهداف توسعه ای استان عنوان کرد که در چند سال اخیر انجام شده است.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdce.e8wbjh8xe9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما