انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
چراغ سبز مدیرعامل راه آهن کشور به سازمان مدیریت و برنامه ریزی تهران
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران صبح روز یکشنبه به درخواست نعمت لله ترکی رئیس سازمان مدیریت تهران و دعوت رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران جلسه ای با حضور فرمانداران شهرستان های رباط کریم و بهارستان و شهردار اسلامشهر و شرکت عمران پرند با هدف رفع مشکلات و توسعه خطوط ریلی در شهرستان های استان تشکیل شد.

در این جلسه هر یک از اعضا درخواست ها و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

*ترکی: توسعه حمل و نقل ریلی گره ترافیکی تهران را باز می کند

در ابتدای این جلسه نعمت الله ترکی گفت: استان تهران امروز بیش از 16 میلیون جمعیت را در خود جای داده و تردد حدود 4 میلیون جمعیت از شهرستان های اطراف به شهر تهران اهمیت حمل و نقل عمومی را بیشتر می کند. این در حالی است که در سالهای گذشته قوانین کمتر به شهرستان های استان تهران اهمیت می دادند اما در 4 سال اخیر اتفاقات خوبی رخ داده است.

وی افزود: بر اساس اسناد توسعه استان تهران در 4 سال آینده اقدامات زیربنایی خوبی برای استان تهران پیش بینی و دیده شده که یکی از آنها افزایش حمل و نقل ریلی و عمومی است. قطعا با پیوستن شهرستان های رباط کریم، بهارستان و اسلامشهر به شبکه ریلی گره ترافیکی زیادی برطرف می شودکه یکی از آنها اتصال مترو تهران به اسلامشهر است که برای نخستین بار این مهم را شهرداری اسلامشهر برعهده گرفته است. ما هم توقع و درخواست حمایت و مساعدت از راه آهن کشور را برای اجرای این طرح ها داریم.

شهرام عدلتی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران هم در ادامه اظهارات ترکی اظهار کرد: ما در تهران مدیریت حمل و نقل همراه با تحول و تحقق در رفع چالش ها با مشکل روبرو هستیم. وقتی ایجاد 11 خط مترو دیده شده اجرای آن قطعا با یک مدیریت واحد محقق خواهد شد تا در آینده با مشکل روبرو نشویم.

*فرماندار رباط کریم هم در این نشست گفت: توسعه خطوط مترو و حمل و نقل ریلی و ایجاد ایستگاه در رباط کریم جزو مطالبات مردم این شهرستان شده و انتظار داریم که شرکت محترم راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای شهرستان رباط کریم و شهر پرند که با 400 هزار نفر جمعیت به پایتخت مسکن مهر تبدیل شده همت و مساعدت ویژه ای داشته باشد. همه ظرفیت ها برای ایجاد مشارکت آماده است و هیچ مانعی برای اجرای پروژه نداریم و می توانیم به صورت مشارکتی خطوط ریلی را با راه آهن اجرایی کنیم.

در این جلسه خانجانی فرماندار بهارستان گفت: اجرای طرح کمربندی در شهرستان بهارستان برای مردم بسیار ضروری و جزو مطالبات شهری محسوب می شود که در بخشی از کار به ریل راه آهن برخوردیم که با توافقاتی که شده می خواهیم هم در ایجاد زیر گذر و هم حریم راه آهن با هم تعامل بیشتری داشته باشیم. در مورد بخش هایی از حریم راه آهن آمادگی کامل داریم تا حتی سرمایه گذار معرفی کرده و از این فضا به درستی استفاده شود. ما ختی برای رسیدن به این مسیر 250 خانه را تملک کردیم که هزینه بسیار زیادی برای شهرداری این شهرستان بود.

مدیر شرکت عمران شهر جدید پرند در این جلسه گفت: در سال 1395 طی تفاهم نامه ای با راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرار شد خطوط مترو شهر 2 لاین شود که از اعتبار 270 میلیارد تومانی برای آن سهم پرند 50 درصد شد که آن را پرداخت کردیم. امروز چالش اداری در واگذاری زمین ها را داریم که راه آهن جمهوری اسلامی درخواست انتقال سرمایه داده که می خواهیم این موضوع اداری و در بخش نقل و انتقالات با سرعت و تعامل بیشتری حل شود.

در ادامه جلسه سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: آقای ترکی از چهره های نخبه و ارزشمند و دلسوز و متخصص هستند و علت تشکیل این جلسه عزم سازمان مدیریت برای اجرای اسناد توسعه استان است. توافقات قبلی همچنان پابرجاست و قطعا با سرعت و صحت ادامه خواهد داشت و عملیاتی کار می کنیم.

ما در کشور یک شرکت راه آهن و یک مدیرعامل و یک هیات مدیره برای آن داریم و باید تمام توانمان را صرف کار کنیم و اختلاف میان دستگاه ها برای اجرای امورات انرژی را می گیرد. در جلسات دوست دارم آنقدر انرژی و هم افزایی باشد که موج ثبت آن به سایر دستگاه های همسایه هم برسد. من افتخار می کنم که مطالبه مردم رباط کریم و بهارستان و اسلامشهر ریل باس و مترو شده و این شاخص توسعه یافتگی است. راه آهن یک سرمایه ملی است و همه باید از آن بهره ببرند.

وی افزود: ناگفته نماند که 40 سال تحت تحریم هستیم اما هر تحریم ما را بیشتر قوی تر کرده است. برای این مهم ایجاد شرکت قطار حومه ای را در دستور کار قرار دادیم و به زودی تشکیل می شود. اما برخی شهرستان ها با این توسعه سازگار نیستند. وقتی در پاریس 18 ایستگاه قطار داریم چرا باید مثلا یک شهردار بگوید ایجاد خطوط قطار موجب تقسیم این ور خط و آن خط می شود؟ وقتی عدالت اجتماعی باشد ارتباطی با خط قطار ندارد. 

من قول می دهم 2 هفته دیگر به شهرستان های بهارستان و رباط کریم سفر داشته و از نزدیک مسائل را بررسی کنیم. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهارات سعید رسولی نشان می دهد که سازمان مدیریت عزم جدی در تحقق اسناد توسعه ای دارد و با همراهی و همدلی فرمانداران و مدیران این مهم به درستی و در مسیر محقق می شود.

https://thmporg.ir/vdci.parct1ap3bc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما