انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
گزارش بازدید ترکی از کارگاه حفاری تونل مترو اسلامشهر
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، صبح پنج شنبه، «نعمت اله ترکی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در سفر به شهرستان اسلامشهر، به همراه «حسین طلا» شهردار اسلامشهر و جمعی از مدیران شهری این شهرستان، از پروژه حفاری تونل مترو اسلامشهر بازدید و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

بر اساس این گزارش پروژه مترو اسلامشهر از سال 86 به تصویب شورای عالی ترافیک رسید اما در عمل اراده ای برای اجرای آن وجود نداشت تا اینکه در سال 97، هیات وزیران نگاه ویژه ای در روند برنامه ریزی این پروژه به کار گرفت و با پیشنهاد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مبنی بر واگذاری این پروژه از شهرداری تهران به شهرداری اسلامشهر، این پروژه تا اجرا فاصله کمتری گرفت و در نیمه دوم سال 97، به همت شهرداری اسلامشهر و پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران، عملیات اجرایی این طرح آغاز شد.

همچنین مترو اسلامشهر در امتداد خط 3 مترو پایتخت احداث می شود و نقش مهمی در جابه جایی مسافران در جنوب و جنوب غرب استان تهران به پایتخت خواهد داشت.

به گفته "حسین طلا" شهردار اسلامشهر، آمار تلفات جاده ای در جنوب غرب استان تهران که روزانه 200 هزار نفر تردد به شهر تهران دارد، با اجرای این طرح کاهش می یابد.

شهردار اسلامشهرگفت: اتصال اسلامشهر به مترو تهران علاوه بر ایجاد جاذبه‌های سرمایه‌گذاری و حضور سرمایه‌گذاران در منطقه، باعث کاهش آلودگی هوا و کاهش چشمگیر ترافیک در سطح منطقه خواهد شد.

براساس این گزارش، طول مسیر مترو از ایستگاه آزادگان در فاز اول تا میدان نماز امتداد می یابد. (10.5 کیلومتر) در فاز دوم از میدان نماز تا میدان قائم (5 کیلومتر) جمعا 5 ایستگاه پیش بینی شده است.

برای احداث تونل زیرزمین مترو، استفاده از دستگاه حفاری مکانیزه در دستور کار قرار گرفت و جهت ورود این دستگاه به داخل زمین در نقطه ثقل طولی خط 3 مترو تهران(آزادگان) به صورت قطعات مجزا در حال آماده سازی است. این دستگاه با حفاری ابعاد 17 در 120 متر تا عمق 25 متری زمین نفوذ می کند.

برای اجرای فاز اول، ابتدا حدود 905 متر تونل غیرمکانیزه حفاری شده و سپس با ایجاد 100 متر شکاف برای ورود دستگاه تی وی ام مابقی مسیر تونل به طول 9500 متر به صورت مکانیزه حفاری و سگمنت گذاری می شود.

به گفته مدیرپروژه حفاری تونل مترو اسلامشهر، پروژه تاکنون 7.8 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نعمت الله ترکی در این بازدید از نزدیک وضعیت پیشرفت پروژه را بازدید کرد و گفت: باید مطالعه دقیق شود تا بتوانیم پس از پایان کار کارگاه با همکاری شهرداری رباط کریم خط مترو را از اسلامشهر به این شهرستان منتقل کنیم. اگر این مهم به سرعت انجام شود و رباط کریم طرح و برنامه و اعتباراتش را آماده کند دیگر هزینه برپایی مجدد کارگاه نیاز نیست و همین تیم کار را ادامه می دهند.

 

https://thmporg.ir/vdci.rarct1apubc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما