انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
ترکی: روی ریل سند توسعه استان تهران حرکت کنید
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان بهارستان، صبح چهارشنبه با حضور نعمت اله ترکی برگزار شد.

وی در این جلسه اظهار کرد: با مشارکت تیم کارشناسی سازمان مدیریت و مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداری ها سند توسعه استان تهران سال گذشته تدوین و تصویب وابلاغ شد که حالا باید این سند به درستی اجرا شود.

وی افزود: شهرستان بهارستان با جمعیت ۷۰۰ هزار نفری و نرخ شهرنشینی ۹۳ درصدی سهم اشتغال و صنعت و کشاورزی آن باید طوری دنبال شود که بعدها با چالش روبرو نشویم و این نیاز به اجرای سند آمایش سرزمینی هم دارد. 

وی افزود: هر شهری در این شهرستان اگر سند جامع و تفصیلی ندارد باید به سرعت بر اساس اسناد توسعه تدوین شود. در این سند محل های حاشیه نشینی و ساماندهی اصناف و پیشران های توسعه همراه با بخش های کشاورزی و بهداشتی و آموزش یک به یک دیده شده است. وقتی در پیشران توسعه شهرستان آمده که بهارستان باید تبدیل به قطب تولید کیف و کفش شود یعنی ایجاد شهرک کیف و کفش و مسیر درست توزیع در استان و کشور و صادرات که هم موجب ارزآوری و هم گردش اقتصادی در شهرستان میشود.

ترکی گفت: متاسفانه همیشه دولت ها اتکا به نفت دارد اما دولت آقای روحانی وابستگی به نفت را به شدت کاهش داده و حتما هم اتفاقات خوبی خواهد افتاد. بعنوان مثال مطالعه کردیم که در تهران ۱۲ هزار کلاس درس نیاز داریم که قطعا با بودجه دولت چندین سال طول می کشد اما بر اساس سند، اولویت ساخت مدرسه با مشارکت خیرین و موسسات حمایتی و بخش خصوصی با شهرستان بهارستان است. 

در بخش فرهنگی هم معتقدیم که مردم باید مشارکت داشته باشند. قطعا ساخت سینما و پردیس با دولت نیست بلکه کار اجرا با  بخش خصوصی است و دولت یعنی ارشاد در بخش صدور مجوز و نظارت باید وارد شوند. نکته مهم اینکه در قانون جدید دهیاری ها و شهرداری ها هم می توانند در این پروژه ها مشارکت داشته باشند.

ترکی گفت: اگر سند برنامه درست عمل شود حتی اگر به جای ۴ سال ۵ سال هم طول بکشد ایرادی ندارد. اینکه فرماندار بهارستان می گوید طبق برنامه و سند حرکت می کند ارزشمند است و این موفقیت را خواهد داشت. ما برای هر شهرستان یک دبیر در نظر گرفتیم که رابط سازمان مدیریت با شهرستان است که مشکلاتی بود به سرعت رفع شود.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcf.yd0iw6dmcgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما