انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
معاون اقتصادی سازمان برنامه: ریل اقتصادی کشور را تغییر خواهیم داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران با حضور دکتر پورمحمدی معاون اقتصادی، و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.

پورمحمدی در این جلسه با بیان اینکه سخت ترین بودجه دوران بعد از انقلاب را در روزهای پایانی سال گذشته داشتیم، اظهار کرد: تمام نکات را یادداشت کردم که برخی کاملا درست و برخی نیاز به بحث دارد.

وی افزود: ما بودجه استان ها را کم نکردیم بلکه بودجه ملی را کم کردیم تا فشار به استان ها بیشتر نشود، امسال سازمان برنامه به دنبال اصلاح ساختاری بودجه است. به نوعی ریل اقتصادی کشور را تغییر خواهیم داد که پس از تصمیم گیری قوا اجرایی خواهد شد.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه استان تهران قدرتمند ترین استان در بخش اقتصادی و خدماتی است، گفت: از لحاظ چشم انداز ملی استان تهران باید به قطب صنعت های تک و فوق تخصصی در سایر حوزه ها در غرب آسیا برسد.

وی گردشگری، محیط زیست، کشت گلخانه ای و مدیریت منابع آبی را از اولویت های استان تهران برشمرد و افزود: استان تهران در موضوع استفاده از گردشگری می تواند و باید قطب باشد.

معاون اقتصادی سازمان برنامه همچنین گریزی بر مسائل مالیاتی و سهم استان تهران از آن زد و گفت: شرط انصاف است که هر استانی بیشتر مالیات وصول کند سهم بیشتری داشته باشد که از آقای ترکی دعوت می کنیم در کارگروه های تخصصی بودجه ۹۹ حضور داشته باشند تا دغدغه این موضوع کمتر شود.

وی افزود: ▫️۹ هزار میلیارد تومان به اجرای طرح ها و پروژه های سفر استانی رئیس حمهور تعلق گرفته است، برای رفع بوی نا مطبوعات اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) هم راهکار پیدا کنید.

وی ادامه داد: در مورد تامین بودجه برای محیط زیست و انتقال خود حتما پیگیر خواهیم بود. محیط زیست، هر طرحی برای کاهش آلودگی را به سازمان مدیریت ارائه کند. 

پورمحمدی در مورد بهبود وضعیت آموزش و پرورش استان تهران و اداره کار هم گفت: در سازمان برنامه این موضوع پیگیری، بررسی و کار شده است.

معاون اقتصادی سازمان برنامه بر افزایش همکاری مناسب میان نمایندگان تهران در مجلس و استاندار برای استفاده از ظرفیت جمعیت نمایندگان تهران برای بودجه استان تاکید کرد.

وی اظهار کرد: از امروز منبع دیگر نفت نیست و هنر مدیر استانی این است که با تغییر نگرش چگونه حوزه خودشان را با نظم مدیریت کنند. از این به بعد هم بودجه ها بر اساس طرح ها داده میشود. 

پور محمدی با بیان اینکه سازمان برنامه از بخش خصوصی برای حضور در دولت حمایت خواهد کرد، گفت: مدیران تمام اقدامات خود را بر اساس قانون با مشارکت بخش خصوصی پیش ببرند، از ظرفیت تهاتر بخش دولتی برای پرداخت بدهی ها به بخش خصوصی برای توسعه استان استفاده کنید.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdca.onuk49nui5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما