انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
آیا باز هم بنیاد شهید و اداره کل اقتصاد و دارایی تهران برتر می شوند؟
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران،  شورای عالی اداری در جلسه‌ مورخ‌ 1375/5/23، بنا به‌ پیشنهاد سازمان‌ اداری و استخدامی كشور و به‌‏ منظور "شناسایی و تقدیر از كارمندان‌ نمونه‌ كه‌ با برخورداری از وجدان‌ كاری عمیق‌ و رعایت‌ انضباط‌ اجتماعی و با تلاش‌ چشم‏گیر و سخت‌كوشی فوق‌العاده‌" منشاء خدمات‌ مفید و ارزنده‌ برای دستگاه‌های خود و جامعه‌ اداری بوده اند، «طرح‌ انتخاب‌ كارمندان‌ نمونه‌ دولت‌» را با توجه‌ به‌ اهداف‌ از پیش تعیین شده با شماره ۷۰۴۷/دش/۱ مورخ 1375/7/2 تصویب‌ نمود و با ابلاغ بخشنامه و دستورالعمل های مربوطه به تمامی دستگاه‌های اجرایی، اقدامات لازم در این خصوص عملیاتی گردید. این دوره از سال ۱۳۷۷ شروع شده و تا سال ۱۳۸۲ ادامه داشت.



بر اساس این گزارش به استناد مصوبه ستاد مركزی جشنواره شهید رجایی و با هدف ترویج و اشاعه موضوع ارزیابی با رویكرد فرهنگ‌سازی، دستگاه‌ها در ۴ سطح "سازمان‌ها، مؤسسات و شركت‌های دولتی وابسته و نهادهای عمومی غیردولتی (سطح یك)، معاونت‌های ستادی وزارتخانه‌ها، سازمان‌های مستقل، نهادها (سطح دو)، واحدهای استانی(سطح سه) و واحدهای شهرستانی (سطح چهار) در ۸ محور و ۲۴ شاخص" مورد ارزیابی قرار گرفته و دستگاه‌های منتخب، در مراسم جشنواره شهید رجایی با اهدای لوح و تشویق مادی مورد تقدیر قرار میگرفتند.

در سال ۱۳۸۱ و به استناد اصل یكصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، با تصویب و ابلاغ آیین‌نامه ارزیابی عملكرد دستگاه‌های اجرایی كشور بر اساس "موضوع مصوبه شماره ۴۴۶۴۲/ت۲۷۷۰۱ هـ تاریخ 1381/10/28 هیأت وزیران" انتخاب دستگاه­ های نمونه علاوه بر سطح ملی، انتخاب دستگاه نمونه در "سطح استانی" نیز به جشنواره شهید رجایی اضافه شد. دستگاه های منتخب در سطوح ذكر شده همه ساله بر اساس دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌های اجرایی مورد تشویق قرار گرفته اند.

در ادامه با مطرح شدن ماده ۱۴۲ قانون برنامه چهارم توسعه و فصل یازدهم قانون مدیریت خدمات كشوری "ارزیابی عملكرد و برگزاری جشنواره شهید رجایی" اهمیت دوچندانی پیدا نموده و تبدیل به یكی از مباحث قابل توجه در نظام مدیریت عملكرد شده است. بدین صورت كه از سال ۱۳۸۷ و مطابق با ابلاغ قانون مدیریت خدمات كشور، تدوین آیین­نامه­ ها و دستورالعمل­ های اجرایی فصل ۱۱ (مواد ۸۱ و ۸۲) صورت گرفته و ابلاغ شد و در حال حاضر هم ادامه دارد.



در واقع در این دوره، مدیریت عملكرد جایگزین ارزیابی عملكرد شده ­است و نحوه انتخاب كارمندان نمونه هم تغییر یافت. بدین صورت كه پس از انتخاب دستگاه و یا واحد نمونه در محور یا موضوع خاص، آن دستگاه یا واحد برگزیده، یك تیم كاری فعال در همان موضوع خاص را به عنوان مدیر یا كارمند نمونه معرفی میكند تا در جشنواره مورد تقدیر قرار گیرد. لازم به ذكر است كه در دولت یازدهم، جشنواره شهید رجایی در سال اول و سوم در سطح كشوری برگزار شد و در اكثر استان­ها و دستگاه­ های اجرایی هم همه ساله این جشنواره برگزار می گردد.

علی شیرین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست، استانداری تهران، بهزیستی استان تهران، ستاد اقامه نماز و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران شاخص های عمومی و اختصاصی ارزیابی ها از 64 دستگاه اجرایی استان به پایان رسید.

وی افزود: در مرحله دوم دستگاه هار اجرایی با دریافت رمز ورود به سامانه توضیحات مرتبط با نمرات و ارزیابی های انجام شده را ثبت کرده و اگر هم اعتراضی دارند در همین سامانه قابل ثبت است.

پس از اجرای فاز دوم ارزیاب ها یک هفته بعد دوباره رسیدگی را آغاز کرده و در پایان نتیجه نهایی را برای تائید آخر به معاونت توسعه منابع انسانی سازمان مدیریت استان تهران برای سایر اقدامات قانونی ارسال خواهند کرد.

نکته قابل تامل این که 30 امتیاز این دوره مربوط به تعامل میان ادارات با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و استانداری تهران است.



بر اساس این گزارش در سال 1394 رتبه نخست جشنواره شهید رجایی را ادارهکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، رتبه دوم را اداره کل بنیاد شهید شهرستان های استان تهران و رتبه سوم را دامپزشکی استان تهران از آن خود کرد.

آمارهای سال 1395 نشان می دهد که ذتبه نخست برای اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان، رتبه دوم باز هم برای اداره کل بنیاد شهید شهرستان های استان و رتبه سوم هم برای بنیاد شهید تهران بزرگ رقم خورد.

اما آمارهای سال 96 رتبه نخست که برای اداره کل امور اقتصاد و دارایی بود رتبه دوم را جهادکشاورزی استان از بنیاد شهید گرفت و رتبه سوم هم به نام اداره کل کار استان ثبت شد.

حالا انگار رقابت میان دستگاه های اجرایی سخت تر شده و باید دید که بنیاد شهید و امور اقتصاد و دارایی استان باز هم در صدر قرار می گیرند یا سایر ادارات سال 97 گوی طلایی و تندیس جشنواره شهید رجایی را از آن خود می کنند.

https://thmporg.ir/vdcc.eqia2bqisla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما