انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
بررسی رفع چالش های اسلامشهر در شورای برنامه ریزی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، صبح امروز، چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران به ریاست دکتر انوشیروان محسنی بندپی و دبیری نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، حضور جمعی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل دستگاه های اجرایی در سالن جلسات استانداری تهران برگزار شد.

ابتدای جلسه "شهرام عدالتی" در مورد شهرستان اسلامشهر و پردیس و ری و پرند گفت: مهمترین چالش اسلامشهر رشد ۳ درصدی جمعیت است که این عدد در کشور کمتر از این میزان است. 

وی با بیان اینکه یکی از چالش ها در اسلامشهر فقدان هویت اجتماعی اعم از اشتغال است، افزود: قانون منع استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری، مسائلی را ایجاد کرده به دلیل اینکه در اطراف اسلامشهر صنف و صنعت تعریف نشده است‌. نکته دیگر حمل و نقل ریلی است که با تهران همتراز نشده و همین تردد هم چالش زا شده است.

عدالتی ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان ها را از چالش های دیگر این شهرستان عنوان کرد و گفت: ۵ محور اسلامشهر را از منطقه تامین کننده کارگر ساده به منطقه ثروتمند تبدیل می کند که شهرک های تخصصی حمل و نقل و صنعتی، برند سازی فضا است که در پیشران های توسعه به آن اشاره شده است.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdch.knit23ni6ftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما