انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
گلایه مدیرکل کار استان تهران از فشار کاری؛ هر مدیری بشنود مسئول است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، پروانه رضایی بختیاری در نشست تخصصی که با حضور پوراصغری معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور در سالن جلسات سازمان مدیریت استان برگزار شد، اظهار کرد: ما در کل استان تهران با همه جمعیت آسیب پذیر کارگری و کارفرمایی مرتبط هستیم، فشار بسیار زیادی بر وزارتخانه و بویژه استان تهران است. 

وی افزود: هر آنچه کار ستادی در وزارتخانه کار و تعاون هست در اداره کل استان تهران هم وجود دارد، روابط کار شامل بازرسی، حوادث، اتباع بیگانه و صیانت از نیروی کار از جمله وظایف بسیار سنگینی است که اجرای آن نیازمند ابزار ویژه است.

رضایی ادامه داد: کارمندان حوزه بازرسی، حتی خودرو برای کار بازرسی ندارند و این همه نتیجه نبود بودجه متناسب است.

وی گفت: افرادی که به ما مراجعه می کنند افراد معمولی نیستند، کارشان را از دست داده اند و ما جز رسیدگی کار دیگری از دستمان بر نمی آید.

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با بیان اینکه سال گذشته 80 هزار نفر در تهران دادخواست داده اند، افزود: به این تعداد دادخواست ها، 160 هزار نفر کارفرما، 500 هزار نفر وکلا را هم اضافه کنید.

رضایی ادامه داد: 70 هزار نفر از اداره کار، مقرری بیمه دریافت می کنند، که با توجه به شرایط سخت اقتصادی این میزان بیشتر خواهد شد.

وی اظهار کرد: در اداره کار استان تهران، 625 نفر پرسنل وجود دارد درحالی که اداره شمال شرق استان تهران برابر 9 استان کشور کار می کند، بنابراین ظرفیت نیروی انسانی ما نسبت به استان های دیگر نصف است.

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، رسیدگی به مشاغل خانگی، حفظ مصالح کار، جلوگیری از تعطیلی کارگاه ها و ... را از جمله وظایف این اداره کل عنوان کرد که با توجه به تحریم های اقتصادی ایران، فشار بیشتری را هم متحمل می شوند.

رضایی خطاب به رئیس جلسه گفت: شما نسبت به دغدغه ها و حرف های من مسئولید، کار سخت با این حجم فشار با کمترین تخصیص و حقوق و و مزایا انجام می شود، اگر همکاران ما به دلیل فشار مالی به سمت دیگری بروند هر مسئولی که امروز حرف مرا می شنود مسئول است.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcd.o0x2yt0xoa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما