انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
قفل قانون ‌محدوده‌ شعاع۱۲۰کیلومتری‌ شهر تهران باید شکسته شود
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، « انوشیروان محسنی بندپی»  در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران که با حضور وزیر صمت در فرمانداری اسلامشهر برگزار شد، با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی و عملیات روانی آمریکا امسال به اوج خود رسیده است، اظهار کرد: اگر تدبیر لازم را نداشته و اقتصاد مقاومتی را نهادینه نکنیم دچار مشکل می‌شویم.

وی با بیان اینکه اصلاح مقررات برای تسهیل قوانین زیست محیطی یکی از الزامات تحقق شعار رونق تولید در استان تهران است، افزود: استان تهران در زمینه رونق تولید و تقویت اقتصاد ظرفیت‌های زیادی دارد اما در مشارکت دادن بخش خصوصی در اقتصاد ضعیف عمل کردیم که نیاز به تجدیدنظر در این زمینه وجود دارد.

استاندار تهران ادامه داد: در اصلاحیه‌ای که در قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰کیلومتر صورت گرفت در استان قم این ممنوعیت به ۷۰ کیلومتر، در البرز به ۳۵ کیلومتر و سمنان به ۶۰کیلومتر اصلاح شد در حالی که این قانون تاکنون در استان تهران بدون تجدیدنظر باقی مانده است.

محسنی بندپی اظهار کرد: باید قفلی که به واسطه قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتر به پای توسعه صنایع در استان تهران زده شده را بشکنیم که این کار نیازمند اصلاح مقررات زیست محیطی است.

وی با تأکید بر اجرایی کردن تسهیلات تبصره ۱۸ برای صنایع استان تهران بیان کرد: با هر معیاری که مدنظر باشد صنایع استان تهران باید سهمی ۶.۴ درصدی از  تسهیلات تبصره ۱۸ برخوردار باشد.

استاندار تهران در پایان با تأکید بر ساماندهی واحدها و لکه‌های صنعتی در اسلامشهر افزود: کمبود آب و برق در شهرک‌های صنعتی بسیار مشکل‌ساز شده است که برای رفع این مشکل تخصیص تسهیلات برای احداث پست ۱۰۰۰ مگاواتی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcc.sqia2bqiela82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما