انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
اسناد توسعه تهران| ۵۳۰هکتار بذرکاری و ۲۲۰هکتار جنگل کاری در پردیس
به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به منظور احیاء و اصلاح مراتع و افزایش پوشش گیاهی و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و استانی 530هکتار از مراتع این شهرستان زیرپوشش عملیات بذرکاری و کپه کاری قرار گرفت.

 

این اقدامات علاوه بر تقویت پوشش گیاهی، موجب جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش نفوذپذیری آب و کنترل رسوب می شود که از همین رو در سال گذشته علاوه بر عملیات احیا و اصلاح مراتع، عملیات جنگل کاری در سطح 20هکتار در منطقه سعیدآباد پردیس به مرحله اجرا درآمد و امسال نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 200هکتار جنگل کاری اجرایی خواهد شد.

وسعت مراتع شهرستان پردیس 26هزار و 483 هکتار است و 7هزار و 414 هکتار از این مراتع که شامل 5 سامان عرفی می شود مورد ممیزی قرار گرفته که این مراتع ممیزی شده برای 20بهره بردار مجاز با تعداد 1605رأس دام مجاز در نظر گرفته شده است.

مابقی مراتع (19069هکتار) در محدوده مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست قرار دارد که بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه تنسیق و ممیزی آن در دستور کار اداره امور مراتع می باشد.

همچنین وسعت جنگل های طبیعی، ذخیره گاه های جنگلی و جنگل های دست کاشت این شهرستان به ترتیب 550هکتار و 350هکتار است که اغلب شامل گونه های ارس، بادامک، بنه، گون، کاج، سرو، اقاقیا، صنوبر و پسته وحشی بوده و در پلاک های سعیدآباد، دره بهشت، اشترگردن، خسروآباد و پوراز واقع شده اند.

https://thmporg.ir/vdcb.0b5urhb88iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما