انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
دولت الکترونیک بهترین راه جلوگیری از رانت و فساد است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «مرتضی رضایی» مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران در جلسه ویژه معاونین توسعه مدیریت دستگاه های اجرایی استان تهران، که صبح امروز در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد، ضرورت اجرای کامل دولت الکترونیک در برنامه تحول نظام اداری را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه استان تهران دارای رتبه اول دولت الکترونیک در کشور است، اظهار کرد: از نظر شاخص های توسعه دولت الکترونیک در جهان، در میان 193 کشور دنیا، ایران رتبه 86 را دارد. این رتبه در سال 2018، صعود 20 پله ای داشت و رتبه ایران را از 106 به 86 رتبه ارتقا داد.

رضایی افزود: براساس پیش بینی برنامه ششم توسعه، رتبه کشور باید 30 پله دیگر ارتقا پیدا کند. این در حالی است که ما در سال اول برنامه (1397)، 20 پله ارتقا و در سال 2014 تنزل رتبه داشتیم.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران با اشاره به عملکرد نامناسب دستگاه های اجرایی استان در اجرای دولت الکترونیک در میان 31 استان کشور، از نمایندگان دستگاه های اجرایی درخواست کرد، برای ارتقا شاخص توسعه یافتگی دولت الکترونیک و ایجاد تحول اداری و در پی آن سلامت و شفافیت خدمات به مردم تلاش کنند.

وی افزود: برنامه تحول اداری و دولت الکترونیک، پیش از این  هم در برنامه های توسعه ای پنجم پیش بینی شده بود اما متاسفانه اجرای درستی نداشت و بسیاری از دستگاه ها، این برنامه مهم را جدی نگرفتند.

رضایی با اشاره به عملکرد نامطلوب دستگاه های اجرایی در اجرای دولت الکترونیک در میان 31 استان کشور، از نمایندگان دستگاه های اجرایی درخواست کرد تا موضوع دولت الکترونیک را تکلیف مهم دانسته و برای اجرای آن تلاش کنند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران اظهار کرد: موضوع دولت الکترونیک پیش از این هم در برنامه توسعه پیش بینی شده بود اما هیچ گاه جدی گرفته نشد. این در حالی است که امروزه از فناوری اطلاعات، به عنوان انقلاب صنعتی چهارم یاد می شود و بسیاری از حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، صنعت و ... را متحول کرده است.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور درباره اهمیت فناوری اطلاعات، اظهار کرد: دولت، مهمترین و اولویت دارترین برنامه سال 98 را اجرای دولت الکترونیک دانست. اجرای دولت الکترونیک، کوتاه ترین و بهترین راه برای تامین آسایش، امنیت، جلوگیری از رانت و فساد، شفافیت و در نتیجه بهبود شرایط اقتصادی است.

رضایی در ادامه به برخی تحولات در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: شبکه ملی اطلاعات به معنای جداسازی شبکه های ما از دنیا نیست بلکه ما در حال ایجاد رینگ داخل کشور برای مدیریت ترافیک داخل کشور هستیم.زمانی، محل نگهداری تمام داده ها و میزبانی داده ها در خارج از کشور بود که امروزه 90 درصد آن در داخل کشور است.

دبیر کمیته دولت الکترونیک استان تهران تاکید کرد: دولت الکترونیک یکی از شاخص های ویژه ارزیابی دستگاه های اجرایی در جشنواره شهید رجایی و معرفی برترین دستگاه ها خواهد بود. 

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdca.ynuk49n6u5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما