انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
تکلیف مالیات ۵۰۰ هزار خانه خالی از سکنه باید روشن شود
به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نعمت‌الله ترکی در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه شهر تهران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره نظام در آمد و هزینه استان تهران افزود: بودجه استان در سال ۹۷ در دو بخش جاری و عمرانی پیگیری شد که خوشبختانه علی‌رغم مشکلات کشور بخش پرداختی ما در بخش جاری در سطح استان حدود ۱۰۰ درصد محقق شد.

وی گفت: در بخش عمرانی استان تهران نیز پروژه‌ای خوب و اثر گذاری را در حوزه توسعه و اشتغال استان تهران داشتیم، که حدود ۷۵ درصد بودجه عمرانی تخصیص پیدا کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه استان تهران با بیان اینکه بیش از ۵۴ درصد درآمد‌های ۳۱ استان کشور را استان تهران تامین می‌کند که سال گذشته حدود ۹۲ درصد این درآمد‌ها محقق شد، افزود: در سال ۹۸ میزان درآمدی که بر عهده استان تهران گذشته شده حدود ۶۸ هزار میلیارد تومان است که اگر با کشور مقایسه کنیم نزدیک ۵۳ درصد از درآمد‌های کشور از استان تهران خواهد بود.

وی ادامه داد: در قانون بودجه سال ۹۸ ردیفی که ایجاد شده مازاد بر درآمد است که در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد یعنی اگر علاوه بر آن ۶۸ هزار میلیارد تومان که در قانون بودجه آمده، استان بتواند درآمد کسب کند ما به التفاوت آن ۶۸ هزار میلیارد تومان به خود استان تهران اختصاص پیدا می‌کند که این نکته نکته مثبتی است و مشوقی برای استانهاست که به کسب درآمد بپردازند.

ترکی گفت: در حوزه درآمدی، بالای ۹۷ درصد مربوط به مالیات است و این اشکالات و ایراداتی دارد که در جلسه شورای استان مطرح کردیم که این درآمد‌های اختصاصی دستگاه‌های اجرایی مستقیماً به حساب خزانه استان بیاید و از آنجا طبق برنامه‌ریزی کشور به دستگاه اجرایی برگردد و هزینه شود.
وی افزود: نکته دوم نیز اینکه بالای ۹۷ درصد این درآمد‌ها مالیاتی است و این درآمد‌های مالیاتی نیاز به کنترل دارد تا مشخص شود شامل کدام بخش‌ها و واحد‌های تولیدی هستند، خدماتی یا صنفی هستند، این موضوع را ساماندهی می‌کنیم. از جمله در حوزه مالیاتی املاک و مستغلات که اکنون حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در استان تهران داریم که تکلیف این‌ها باید در حوزه پرداخت مالیات مشخص شود.

ترکی گفت: دولت در حوزه مالیاتی املاک و مستغلات و یا املاک استیجاری حتما باید ورود پیدا کند و این موضوع در دستور کار قرار گیرد یا در بحث مالیات بر واحد‌های صنفی که اکنون یک میلیون واحد صنفی در استان تهران فعالیت دارد که حدود ۳۵ درصد مشمول مالیات شده اند و ۷۰ درصد آن‌ها مالیات نمی‌دهند که در حوزه مالیاتی باید به سمت شان برویم.

https://thmporg.ir/vdca.0nuk49nww5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما