انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
شهرداری های استان تهران همگام با اسناد توسعه ای حرکت کنند
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «نعمت اله ترکی» در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری شورای اسلامی استان تهران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: شهرداری های استان تهران بر اساس سند توسعه استان حرکت کنند، در غیر این صورت قطعا برنامه ها رو به انحراف رفته و به اهداف مورد نظر نخواهیم رسید.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران افزود: در سال 97، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان چند اقدام اساسی در راستای برنامه ریزی انجام داد که از جمله آن می توان به تهیه سند آمایش استان با همکاری دانشگاه تهران اشاره کرد. 

وی با آسیب شناسی از برنامه های توسعه ای گذشته در کشور، بیان کرد: برحسب آمایش، 16 شهرستان استان به 5 منطقه از منظر ظرفیت ها و قابلیت ها تقسیم بندی و پس از پایان تدوین سند، وجود برنامه توسعه متناسب با سند آمایش احساس شد اما این بار برنامه ششم توسعه را با نگاه پایین به بالا و با برش شهرستانی تدوین کردیم تا آسیب های برنامه های گذشته مانع اجرای برنامه ها نشود.

ترکی با بیان اینکه در سند توسعه استان تهران، تکلیف دستگاه های اجرایی مشخص شده است، اظهار کرد: سند توسعه 5 ساله استان تهران شامل 16 شهرستان و تمام دستگاه های اجرایی است، سازمان مدیریت و برنامه هم، کمیته برنامه ریزی برای هر شهرستان تشکیل داد و دبیران آن ها را پس از تعیین آموزش داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد را از دیگر برنامه های مهم سازمان مدیریت در سال گذشته عنوان کرد و افزود: دستگاه های اجرایی استان تهران پس از استقرار نظام بودجه ریزی عملکردی، متناسب با برنامه ها و طرح های ارائه شده، اعتبار دریافت می کنند و بر عملکرد و اقدامات آن ها هم نظارت می شود.

وی افزود: در بودجه ریزی عملکردی، 880 خدمت شناسایی شد و برای اولین بار در خدمات و وظایف دستگاه ها شفافیت حاصل شد. شاید  یکی از علل نارضایتی مردم در عدم شفافیت در خدمات و نبود اطلاع از خدماتی بود که دستگاه ها ارائه می کردند.

ترکی گفت: برای 880 خدمت احصا شده باید ساختار اداری و منابع انسانی مطابق آن وجود داشته باشد که کار ساماندهی ساختار اداری و منابع انسانی را آغاز کرده ایم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تاکید کرد: سند توسعه استان تهران با سند توسعه کشور منطبق است، در کنار شهرداری ها، برنامه های روستایی هم باید با اسناد استانی انطباق داشته باشند تا بر اساس آن تصمیم گیری و برنامه ریزی کنند.

ترکی با بیان اینکه اطلاعات و آمار دقیق از ارکان برنامه ریزی و توسعه در یک منطقه است، گفت: برای تهیه آمار دقیق سامانه اطلاعات آماری (ساوانا) راه اندازی شده و تمام دستگاه های اجرایی باید اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند. اطلاعات موجود ملاک برنامه ریزی برای توسعه در بخش های مختلف خواهد بود.

وی اقدام دیگر سازمان مدیریت استان تهران را رونمایی از سند BIM عنوان کرد و افزود:  مدل سازی اطلاعات ساختمتن، یک فرآیند جدی برای ساختمان‌سازی و توسعه این بخش است.

ترکی گفت: در میان اسناد توسعه ای استان تهران، سند کاهش آسیب‌های اجتماعی هم مهمترین اقدام برای کاهش 20 درصد آسیب های اجتماعی (اعتیاد، طلاق، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و ساماندهی کودکان کار و خیابان) است که براساس این سند سالی ۵ درصد کاهش آسیب خواهیم داشت.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcd.x0x2yt0zja26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما