انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
BIM در بهره وری و رشد اقتصادی موثر است/تحولی نو در ساخت و سازهای ملی
«پرویز قوامی نژاد» در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به برگزاری دو روزه کنفرانس بین المللی BIM، اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران در خصوص رشد 8 درصدی اقتصادی و تاثیر بیش از 30 درصدی اثر بهره وری در این باره، بی تردید فرآیند BIM یکی از اثرگذارترین ارکان این مهم خواهد بود.

وی افزود: با تامل به تحولات جهانی درباره فرآیندهای اجرایی پروژه ها و لزوم تحقق سند چشم انداز توسعه ملی و ارتقای ساختاری کشور در روابط بین الملل بویژه خدمات مهندسی، این رویکرد نو می تواند سرفصل آغازین بر تحولات بنیادین در ساخت و سازهای ملی، منطقه ای و ناحیه ای شود.

معاون نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: بهینه سازی،کاهش قیمت و زمان، ارتقای کیفیت ساخت و ساز، افزایش طول عمر ابنیه از مهمترین مولفه های این فرآیند و بستری جهت قرارگرفتن کشور در میان کشورهای در حال توسعه یافته جهان از نظر نظام فنی و اجرایی است.

قوامی نژاد ابراز امیدواری کرد رویکرد نوین BIM با پیشگامی استان تهران در اجرا، بتواند در ترسیم آینده مطلوب، برای توسعه ملی نقش آفرینی بی بدیلی انجام دهد.

وی اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی با مشارکت موثر دانشگاه های برجسته کشور و دستگاه های اجرایی ذی ربط، مراجع تصمیم ساز و سیاست گزار در قالب شورای فنی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان اقدام به پیاده سازی BIM کرده و در این راستا با انتخاب پروژه های الگوساز در مسیر تحقق این رویکرد مهم گام برداشته است.

معاون نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: تدوین آیین نامه اجرای این فرآیند با حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور، قابلیت تعمیم دادن به کل کشور داشته و می تواند در راستای تحقق ماده 34 قانون برخی از احکام دایره توسعه، بهترین گام را بر دارد.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcb.zb8urhb9fiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما