انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
تشکر از سازمان مدیریت تهران به عنوان پیشگام اجرایBIM در کشور
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، توتونچی معاون ضوابط و معیارهای فنی سازمان برنامه و بودجه در اختتامیه دومین کنفرانس بین المللی BIM اظهار کرد: در این معاونت، ضوابط زیادی برای کشور تهیه کردیم که هفته گذاشه از 2 هزار  و 7 مورد گذشت، حدود هزار ضابطه فنی و حدود هزار ضابطه قراردادی، مالی و اجرایی وجود دارد.

وی افزود: با اینکه برخی، چالش جدی را در تعدد ضوابط می دانند اما سازمان برنامه، پدیده ای به نام ترویج و آموزش را دغدغه اصلی معرفی کرده و برای آن برنامه دارد.

توتونچی ادامه داد: به زودی بخش آموزش و ترویج ضابطه نویسی از دانشگاه ها و دوره های پودمانی راه اندازی میشود.

معاون ضوابط و معیارهای فنی سازمان برنامه و بودجه گفت: دغدغه اصلی حاکمیت و سازمان برنامه در پیاده سازی BIM و ایحاد فضای امن و یکپارچه برای پیاده سازی آن است. سازمان برنامه و نظام فنی و اجرایی در زمینه ایجاد فضای ابری و نرم افزارهای بومی و ضوابط و استانداردهای ویژه سازی شده برای BIM اقدام خواهد کرد.

وی اظهار کرد: از زیر ساخت های موجود کشور برای ترویج فرهنگ مستندسازی و استفاده مشارکتی از اطلاعات استفاده خواهیم کرد. سامانه اطلاع رسانی قراردادها که از سال گذشته آغاز به کار کرده قانون و آیین نامه دارد.همه دستگاه های اجرایی ملزم هستند اطلاعات قرارداد خود را چه نقشه، ازبیت، صورت وضعیت و گزارش ها از ابتدا تا آخر قرارداد را در این سامانه ثبت کنند.

توتونچی افزود: سامانه "سما" سامانه ملی مدیریت دانش و ضوبط و اجرایی است. و درب دفتر ما به روی  علاقه مندان و متخصصانی که در زمنیه ضابطه نویسی تخصص و علاقه دارند باز است. 

معاون ضوابط و معیارهای فنی سازمان برنامه و بودجه با تشکر ازسازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران که در پایلوت BIM پیشگام شدند، گفت: امیدواریم این تلاش ها و کمک ها به سازمان برنامه و کشور ادامه یابد. در چارچوب نظام فنی یکپارچه به  عنوان زیرساخت محکم به مسئله BIM خواهیم پرداخت.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdca.0n6k49nou5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما