انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
دومین کنفرانس بین المللی BIM به کار خود پایان داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، دومین کنفرانس بین المللی BIM که از روز سه شنبه آغاز شده بود، در عصر چهارشنه با تقدیر از حامیان، برنامه ریزی برای برگزاری سومین کنفرانس و تجلیل از مقالات برتر به کار خود پایان داد.

براساس این گزارش؛ اولین دوره از کنفرانس بین‌المللی مدلسازی اطلاعات ساختمان با شعار: «بیم، ضرورت، چالش‌ها و افق‌های پیش رو” در سال ۱۳۹۶ برگزار شد و مورد استقبال گسترده مخاطبین این حوزه قرار گرفت. پنل‌های تخصصی، سخنرانی‌های کلیدی توسط اساتید داخلی و بین‌المللی، بیان تجربیات پیاده‌سازی بیم در پروژه‌های مختلف، ارائه مقالات علمی و برگزاری نمایشگاه جانبی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این کنفرانس بود.

با توجه به نقش و جایگاه برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی در تبادل دانش و تجربه بین نهادهای حاکمیتی، کارفرمایان، پیمانکاران، مشاوران، پژوهشگران، اساتید دانشگاه و سایر فعالان حوزه BIM، در بیانیه پایانی کنفرانس اول به برگزاری دوره‌ای این کنفرانس به صورت سالانه تأکید شد و به برگزارکنندگان و حامیان کنفرانس مأموریت داده شد برای برگزاری دور دوم این کنفرانس بین‌المللی با محوریت “راهکارهای گسترش و پیاده‌سازی BIM در پروژه‌های ساخت و احداث” اقدام کنند.

دومین کنفرانس بر اساس محوریت راهکارهای توسعه و پیاده سازی بیم در سطح پروژه، سازمان و صنعت، کاربردها و مزایای BIM در دوره عمر پروژه، ابزارها، تکنیک ها و فناوری‌های مرتبط با BIM در 10 و یازدهم اردیبهشت ماه برگزار شد.

در این دوره از کنفرانس؛ 70 مقاله شفاهی دریافت شد و 11 مقاله براساس داوری سه داور به مرحله نهایی راه یافت و تنها یک مقاله برتر انتخاب شد.

برای اولین بار در ایران، مسابقه BIM توسط کمیته تخصصی جوایز BIM که در ساختار سازمانی کنفرانس بین‌‌المللی BIM تشکیل شده است برگزار شد.

این مسابقه با همکاری راهبردی گرافیسافت و بر اساس مدل OPEN BIM طراحی شده است. OPEN BIM ایده‌‌ای است که به منظور رفع انحصار در BIM برای تولیدکنندگان نرم‌‌افزار و افزایش همکاری میان‌‌رشته‏ای برای تمام اعضای صنعت ساخت در حوزه BIM و ایجاد زبان و مدل داده‏ای واحد برای ارتباط محصولات و افراد مختلف بنا نهاده شده است.

از سال ۲۰۱۴ تاکنون، شرکت‌‌های پیشتاز در جهان از جمله گرافیسافت هر ساله مسابقاتی را نیز برای انتخاب نمونه‏‌های برتر منطبق با OPEN BIM در سطح جهانی برگزار کرد‏ه‏اند. مسابقه‌‌ی BIM در کنفرانس بین‌‌المللی مدلسازی اطلاعات ساختمان از نظر شکل اجرا و الگوی کار مشابه مسابقات جهانی OPEN BIM طراحی شده است.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcd.90f2yt0n9a26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما