انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
سه هزار میلیارد  اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در استان تهران توزیع شد
به گزارش پايگاه خبري سازمان مديريت و برنامه ريزي استان تهران، نعمت الله ترکی در جلسه شورای زکات شهرستان پیشوا گفت: سال گذشته 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده بین دهیاری ها و شهرداری های استان تهران توزیع شده و این عدد در یازده ماه سپری شده امسال به 3 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تلاش دارد تا این اعتبارات در قالب برنامه و شاخص های مورد نیاز مناطق شهری و روستایی هزینه شود.

همچنین شاخص هایی همچون بهداشت و درمان، احداث بیمارستان، گاز رسانی، آب رسانی، احداث تصفیه خانه فاضلاب در اختیار دولت است ولی در سایر بخش های به مشارکت مردم نیاز داریم.

ترکی با اشاره به ظرفیت های کشاورزی جنوبشرق استان تهران، گفت: شهرستان های پیشوا و ورامین می توانند قطب بزرگ تولید محصولات کشاورزی باشند از این رو دولت برای اجرای طرح هایی مانند آبیاری نوین، 85 درصد را به صورت وام بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار داده است.

وی گفت: با دستور رهبر معظم انقلاب یک و نیم میلیون دلار تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی با نرخ سود 4 درصد در اختیار مناطق عشایری قرار گرفته است، دولت کمک های بسیار خوبی برای توسعه کشاورزی ارائه کرده در مقابل مردم نیز باید با مشارکت موثر، فعالیت های حوزه کشاورزی را افزایش دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: برای تاسیس یک شهرستان، شاخص هایی به عنوان زیرساخت مورد نیاز است که در گذشته فقط اسم و عنوان منطقه تغییر می کرد بدون اینکه به محتوا و امکانات آن توجهی شود.

در سالهای اخیر، این رویکرد تغییر کرده و در آن دولت تلاش دارد تا به روستا، شهر و شهرستان بر اساس سرانه های جمعیتی و شاخص های توسعه یافتگی توجه کرده و موجب رشد و ارتقاء آن شود.

https://thmporg.ir/vdci.wazct1avpbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما