انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
شهرستان پیشوا ظرفیت درآمد پایدار در حوزه گردشگری را دارد
به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، نعمت‌الله ترکی درجمع فرماندار و مدیران شهرستان پیشوا به استفاده از کارشناسان مشاور در حوزه گردشگری برای تدوین طرح های توسعه این صنعت اشاره کرد و گفت: باید با به کارگیری مشاوران ارشد در حوزه برنامه ریزی گردشگری بسته هایی براساس ظرفیت های شهرستان و منطقه طراحی شود که هزینه این فرآیند مطالعاتی را سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تقبل می کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه جاذبه های گردشگری زیادی در منطقه پیشوا وجود دارد، افزود: با توجه به حضور جمعیت 10 میلیونی شهر تهران در نزدیکی پیشوا، باید از ظرفیت کویر در مجاورت شهرستان برای ایجاد کمپین های کویرگردی و استراحت گاه های بوم گردی به منظور ایجاد درآمد پایدار برای شهرستان بهره برد.

نعمت الله ترکی به ضرورت مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های توسعه ای تأکید و اظهار کرد: بخش خصوصی باید با بهره گیری از تسهیلات دولت در زمینه توسعه گردشگری ورود کند.

وی با اشاره به اینکه امروزه صنعت گردشگری در دنیا بر مدار تبلیغات می چرخد، گفت: ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری شهرستان پیشو ناشناخته است و ضروری است که شهرداری بخشی از درآمدهای ارزش افزوده خود را در زمنیه معرفی و تبلیغ این ظرفیت ها صرف کند.

ترکی به ضرورت استفاده از نیروهای جوان متخصص و بومی شهرستان برای برنامه ریزی، برآورد هزینه و اجرای طرح های گردشگری تأکید و خاطرنشان کرد: باید جوانان را در قالب تشکل های بخش خصوصی گرد هم آورد و با حمایت ها و اختصاص تسهیلات متنوع آنها را در این مسیر ترغیب و تشویق کرد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش گروه های مختلف مردم به منظور توسعه صنعت گردشگری، گفت: به دنبال ایجاد مراکز آموزشی با توجه به ظرفیت های هر منطقه و توسط بخش خصوصی برای سال آینده هستیم زیرا که تنها راه در جهت ارتقای آگاهی مردم از توامندی های منطقه خود است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه پیشوا قابلیت بالایی در اجرای طرح های بوم‌گردی دارد، افزود: اتکا به بودجه دولتی یک رویکرد غلط است و باید با تجمیع نیروهای مردمی و آموزش آنها برای توسعه صنعت بوم‌گردی گام برداشت.

https://thmporg.ir/vdcg.n9qrak97qpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما