انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
انحراف از طرح تفصیلی شهری تخلف است/رصد آنلاین اجرای سند توسعه استان
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت وبرنامه یزی استان تهران، «نعمت اله ترکی» رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان تهران، در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان دماوند اظهار کرد:  جلسات تخصصی شورای برنامه ریزی و شهرستان های تهران، شهر به شهر انجام شده است. اگر چالشی در استان و شهرستان وجود دارد متوجه ما و مدیران شهرستانی است.

وی با اشاره به افزایش جمعیت در تهران و شهرستان های آن، افزود: در گذشته استقرار جمعیت در تهران بود و از هم اکنون استقرار جمعیت عظیمی تا ۵ سال آینده خواهیم داشت، بر اساس نگاه آمایش منطقه ای، اگر برنامه ای برای استقرار این حجم از جمعیت نداشته باشیم مشکلات بیشتر خواهد شد.

ترکی با تاکید بر اینکه توسعه باید همگام با سند آمایش پیش برود، گفت: این نگاه باید در اجرای پروژه ها نهادینه شود چرا که یکی از علل نبود برنامه درست و اجرا نشدن آن ها، طی ده سال خلا سند آمایش و نگاه مبتنی بر آن بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اضافه کرد: برای اولین بار در استان تهران برنامه عملیاتی سند توسعه  برای شهرستان ها نوشتیم و نقشه راه استان و شهرستان تا سال ۱۴۰۰ است. نسخه ای در اختیار فرماندار قرار داده و از وی و مدیران شهرستان اجرای برنامه را مطالبه خواهیم کرد.

ترکی افزود: نرم افزاری برای رصد برنامه های توسعه ای استان راه اندازی شده و درصد پیشرفت برنامه ها را نشان میدهد، بنابراین نگاهتان آمایش باشد و با برنامه توسعه و مطالعه آن پیش بروید.

وی همچنین بر اجرای طرح جامع تفصیلی شهرها تاکید کرد و گفت:  این طرح های جامع تفصیلی که شامل محدوده و حریم شهر و روستا است، محورهای اصلی حراست شهر و روستا شناخته شده و اگر انجام نشده باید شفاف اعلام کنید. هر فردی از این طرح و سند توسعه تخطی کند، جرم مرتکب شده است چرا که به حقوق مردم تعدی کرده است. اجرایی نشدن آن را به دادستانی و قوه قضاییه گزارش کنید.

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان تهران گفت: براساس سند آمایش و پیشران های توسعه،  اولویت اول توسعه دماوند، گردشگری است.

وی به فرماندار دماوند توصیه کرد: هفته ای یکبار جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان برگزار و برنامه ها را رصد کنید.فرماندار هر اختیاری از استانداری ندارد، اعلام کند تا پیگیری کنیم.

https://thmporg.ir/vdca.en6k49na05k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما