انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
ترکی: خواهش دارم تهران بر اساس سند آمایش استان تهران حرکت کند
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران عصر روز یکشنبه جلسه هم اندیشی در مورد چالش های مشترک کلانشهر تهران و شهرستان های پیرامون در محل شورای شهر تهران با حضور برخی از اعضای شورای شهر و نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد.

نعمت الله ترکی در این جلسه گفت: اولین چالش تهران نبود برنامه آمایش کشور و استان ها بود که در استان تهران این سند آمایش سرزمینی استان تهران در هشت فصل تدوین، رونمایی و ابلاغ شد. 

وی افزود: ما با این سند به هشدار رسیدیم که شهر تهران رتبه نخست افزایش جمعیت با ۹ میلیون جمعیت را دارد که پس از قم شهرهای دیگر تهران مثل شهریار، ملارد و اسلامشهر و ... رتبه پس از دوازدهم را دارند.  ما در عدم تعادل سرزمینی دچار مشکل هستیم و اتفاقات در حوزه غربی بیشتر است و جمعیت آنجا متمرکز شده که تعادل ندارد. وقتی برای تهران می خواهیم تصمیم بگیریم باید نگاه ۵۰ سال بعد را داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: کمیته مشترکی باید تشکیل شود تا اعضای شورا و شهرداری و سازمان مدیریت این سند را مطالعه و براساس آن به فکر چاره و راهکار باشیم. ما باید شهر تهران را با پایتخت های توسعه یافته قیاس کنیم نه شیراز و اصفهان و خواهش دارم بر اساس سند آمایش استان تهران حرکت کنیم و تصمیم گیری کنیم.

ترکی اظهار کرد: بر اساس این سند توانستیم سند توسعه استان تهران را تدوین کنیم و این سند با برش استانی و شهرستان بر اساس برنامه ششم نوشتیم.

وی اظهار کرد: ما راه حل های بخشی و فرابخشی را داریم و نوشتیم و این تعامل و جلسات موجب توسعه تهران بر اساس برنامه میشود. گاهی بودجه شهرداری در یک منطقه تهران اندازه یک بودجه استان است که البته درست است اما اگر قرارباشد دولت هم کمک کند باید ساختارها درست شود.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcf.0dyiw6dcmgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما