انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
پای تلاش هایمان برای توسعه استان تهران با قدرت ایستاده ایم
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "نعمت اله ترکی" در جلسه شورای معاونین سازمان مدیریت تهران که با حضور معاونین و روسای گروه های تخصصی برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته در جلسات نگران بودم ، قرار گذاشتیم که اسم سازمان مدیریت را به سازمان مدیریت و برنامه تغییر دهیم و و سازمان تنها وظیفه پرداخت بودجه نداشته باشد. آن زمان دستگاه های اجرایی جدی نمیگرفتند، اما ما کار را به سختی شروع کردیم و امروز این سختی ها در حال به ثمر نشستن است.؛ این کار ها با تلاش شما نوشته شد اما نتیجه آن برای مردم است.

وی با اشاره به جلسات شبانه روزی برای تهیه سند آمایش گفت: نگاه و رویکرد ما ارایه الگویی از آمایش سرزمینی برای کشور بود، تا اینکه مجموعه های بودجه و برنامه و دانشگاه تهران تلاش کردند تا کار به پیش رفت.

ترکی گفت: سال ها بر روی نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد کار شد و هیچ دولتی حاضر به اجرای آن نبود تا اینکه دولت تدبیر و امید شجاعت کرد و مقدمات کار با محوریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به عنوان متولی اجرای این نظام در کشور انجام شد. این کار وزنه سنگینی بود که هر کسی توان بلند کردن آن را نداشت.

وی تاکید کرد: بودجه ریزی عملکردی کار بزرگی است و تاکنون که در مرحله تفاهم نامه هستیم با قدرت و قوت ادامه میدهیم.

ترکی همچنین به سامانه اطلاعات آماری اشاره کرد و افزود: در طول تاریخ سابقه ندارد برای کسب اطلاعات و آمار در یک شهرستان جلسات شبانه روزی بگذارند و در آخر دست پر برگردند. خوشبختانه هر زمان که کار به فرمانداری ها  ارجاع شد با بازخورد مثبت برگشت و همه در ارایه اطلاعات همکاری کردند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: در حوزه نظام فنی و اجرایی، قبولاندیم که این حوزه تنها وظیفه گرید زدن ندارد بلکه میتواند با خلاقیت تصمیم سازی و تصمیم گیری کند و در شورای فنی موثر باشد و اکنون در محور مسایل فنی استان قرار گرفته است.

وی به تهیه و تدوین سند توسعه منابع انسانی اشاره کرد و گفت: این سند برای ما اهمیت دارد و باید با سندهای دیگر تطبیق داشته باشد. در این سند حوزه آموزش و پژوهش موثر است.

وی با بیان اینکه امروز دستگاه اجرایی باید پاسخگو باشد چرا که با همدیگر میثاق نامه امضا کرده ایم، بیان کرد: اولویت اول اجرای سند آمایش است و اجرای برنامه های باید رصد و کنترل شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از تلاش شبانه روزی مجموعه معاونت های سازمان مدیریت و برنامه ربری استان تهران تشکر کرد.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdca.wn6k49naw5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما