انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
نیازمند ایجاد هنرستان های تخصصی و منطقه ای هستیم
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نعمت الله ترکی در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه تولیدات و دست ساخته های هنرستان های شهرستان های استان تهران گفت: این اقدام آموزش وپرورش برای استفاده از ظرفیت هنرجویان در تولیدات خوب است اما باید متناسب و بر اساس طرح آمایش سرزمینی و سند توسعه استان تهران حرکت کند.

وقتی بعنوان مثال ما در منطقه دماوند و فیروزکوه جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری داریم چرا هنرستان های موجود یا در دست ساخت در این مناطق این رشته ها را آموزش نداده یا تقویت نمی کنند؟ یا وقتی در یک شهرستان مثل پاکدشت و ورامین در موضوع تولید محصولات کشاورزی و گلخانه ای قطب هستیم باید هنرستان های تخصصی در این حوزه فعال شوند و خروجی این کار هنرجویانی است که در این موضوعات متخصص و کاربلد خواهند بود. چه ایرادی دارد حتی در این شهرستان ها هنرستان های شبانه روزی داشته باشیم چون واقعا به مهارت و پرورش نیروهای ماهر نیاز داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران پیشنهاد داد که آموزش و پرورش با وزارت امور خارجه مرتبط شود تا تولیدات حرفه ای هنرجویان از طریق رایزن های فرهنگی و سفرا در کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکای لاتین ارائه یا راهکارهای معرفی این کالاها برای عرضه در این کشورها معرفی شود. اگر آموزش و پرورش ظرفیت ها را عنوان کند قطعا سازمان مدیریت همراهی می کند. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران استان تهران با 300 هنرستان فعال در شهرستان ها 20 هنرستان را انتخاب کرده و دستاوردها و خروجی کار هنرجویان خود را در نمایشگاهی تخصصی ارائه کرده است. آمارها و برنامه می گویند که باید تعداد هنرستان های تهران به 400 هنرستان افزایش یابد.

https://thmporg.ir/vdcg.y9qrak9u7pr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما