انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
سازمان مدیریت وارد شد| سند برنامه توانبخشی استان تهران تدوین می شود
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران صبح روز شنبه با دعوت دکتر امیرمسعود عرب رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برای استماع و بررسی چالش های وضعیت تخت های درمانی بخش توانبخشی در استان تهران در جلسه مدیران دانشگاه حضور یافت. 

نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در این جلسه گفت: یک کارگروه ویژه ای از مدیران دانشگاه نیازها و برنامه های توسعه بیمارستان را بر اساس اسناد برنامه ششم توسعه تنظیم و تطبیق دهند. سازمان مدیریت تهران هم طی جلسه و گفتگو با وزیر بهداشت و رئیس بنیاد مستضعفان (به دلیل همسایگی سیمان تهران با مرکز درمانی رازی) برای رفع چالش ها اقدام می کند. البته باید دانشگاه و مرکز درمانی از ظرفیت خیرین سلامت و رسانه هم نهایت استفاده را برای بالا بردن کیفیت خدمات ببرند. همچنین با توجه به وسعت زمینی که در این مرکز است می توان از ظرفیت بخش خصوصی به درستی استفاده کرد.

ترکی گفت: از سال 92 تاکنون در بخش ساخت بیمارستان و افزایش تخت های بیمارستانی اقدامات خوبی در استان تهران رخ داده که بعنوان مثال در شهرستان پاکدشت یک تخت بیمارستان هم نداشتیم و حالا بیمارستان 120 تختخوابی ایجاد شده است. در سایر شهرستان هم ساخت بیمارستان را در دست اقدام و اجرا داریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی فقط 82 تخت در  دارد و تنها دانشگاه توانبخشی در کشور است. هم اکنون ساخت 3 مرکز درمانی در میدان منیریه تهران و یافت آباد و توسعه ظلع جنوبی مرکز درمانی رازی را در دستور کار دارد. بر اساس این گزارش تهران در بخش توانبخشی و روانی به 500 تخت نیاز دارد تا به استانداردهای جهانی نزدیک شود.

یکی از مراکز تحت نظارت این دانشگاه بیمارستان رازی ویژه بیماران روانی است که قدمت 100 ساله دارد و مسئولان دانشگاه درخواست مساعدت برای بهبود وضعیت فاضلاب- امنیت- بهسازی- تامین پرستار و ایجاد اورژانس در این مرکز را داشتند.

 

عکس| جلسه ویژه بررسی وضعیت تخت های توانبخشی در استان تهران

https://thmporg.ir/vdci.3azct1ayubc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما