انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
نوبخت: باید سهم استان تهران را در توسعه ملی بشناسیم
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «محمدباقر نوبخت» در حاشیه مراسم رونمایی از اسناد توسعه استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی سال های گذشته در توسعه انسانی از شاخص 0.57 به بالای 0.80 رسیده ایم و در زمره کشورهای با توسعه یافتگی بالا قرار گرفته ایم.

وی ادامه داد: این موضوع نشان می دهد طی 40 سال گذشته باوجود آنچه علیه ملت ایران انجام دادند و تحریم ها، ما ماندیم و پیشرفته تر هم ماندیم و از این هم پیشرفته تر متناسب با اهدافی که داریم عمل خواهیم کرد.

نوبخت گفت: در حالی چهلمین سال پیروزی انقلاب را جشن می گیریم که مستقل هستیم و خلاف آنچه که دنیا مطالبه می کرد و برای آن، جنگ های بزرگی را بر ما تحمیل کرد و در کنار آن ترورهای ناجوانمردانه و ظالمانه ای را نسبت به مسئولان و خدمتگزاران مردم انجام داد، به استناد شاخص های مراجع جهانی از جمله بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، ایران طی 40 سال گذشته در شاخص های رسمی پیشرفته کرده است.

نوبخت همچنین با اشاره به تدوین اسناد توسعه در استان تهران اظهارداشت: بدون انجام مطالعات آمایش سرزمین منطقه و استان، امکان ندارد بتوانیم متناسب با هدف سند چشم انداز و برنامه عمل کنیم و به توسعه دست یابیم؛ سند آمایش یعنی سندی که مشخص می کند هر قسمتی از کشور آماده چه تولید و فعالیتی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: استان تهران برای آنکه بتواند به اهداف توسعه دست یابد، سند توسعه و آمایش را تهیه کرد و اکنون مشخص شده هر شهرستان مهیای چه نوع سرمایه گذاری است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است در کنار سند برنامه ششم که مربوط به کل کشور است بدانیم استان تهران بناست در برنامه توسعه ملی چه سهم و نقشی باید داشته باشد.

نوبخت ادامه داد: سند برنامه ششم استان تهران هم آماده شده و در کنار آن لازم داریم برخی از آسیب های اجتماعی که اکنون جامعه را درگیر کرده است، بشناسیم.

معاون رئیس جمهوری گفت: نمی توانیم بمانیم تا این اسناد برنامه به نتیجه برسد و وضعیت آسیب هایی که عده ای از هموطنان از آن رنج می برند، بهتر شود.

وی اضافه کرد: سند برنامه برای بلندمدت لازم است و باید به طور خاص هم نسبت به این بخش اقدام کنیم که سند برنامه برای مقابله و مبارزه با آسیب های اجتماعی امروز در استان تهران رونمایی و آماده شد.

نوبخت همچنین با تاکید بر ضرورت انتشار اطلاعات موردنیاز سرمایه گذاران اظهارداشت: نیازمند سامانه هایی برای انعکاس آمارهایی هستیم که سرمایه گذاران مطلع شوند کجا و به چه ترتیب می توانند در توسعه مشارکت داشته باشند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ما وقتی از بخش غیردولتی انتظار داریم و مطالبه می کنیم که با دولت مشارکت کنند آنان نیز نیازمند اطلاعات شفاف هستند.

وی افزود: این سامانه های آماری و اسناد توسعه ای دقیقا برای همه بخش هایی که می خواهند در کنار دولت قرار بگیرند، شفاف و روشن است و می خواهیم با این اقدام برای شفاف سازی گام های بیشتر برداشته باشیم.

نوبخت یادآورشد: برای آنکه نگاه ویژه ای به مشکلات استان تهران داشته باشیم غیر از اسناد برنامه مشابه همه استان ها، سند مبارزه و مقابله با آسیب های اجتماعی نیز که ناشی از همین حاشیه نشینی هاست در استان تهران بیش از دیگر استان ها مورد توجه قرار گرفت.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcf.vdyiw6dexgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما