انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
استاندار: تهران را به شهری زیست پذیر تبدیل می کنیم
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «انوشیروان محسنی بندپی» در مراسم رونمایی از اسناد توسعه‌ای استان تهران با تبریک چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در طول 40 سال گذشته، به استناد بررسی‌های سازمان‌های بین المللی و به برکت امام راحل،خون شهدا، منویات مقام معظم رهبری و همه دولتمردان، تمامی فشارها، جنگ روانی و توطئه دشمنان را خنثی کرده و امروز شاهدیم در ابعاد آموزشی، علمی، فرهنگی و ... تحولات عظیمی در طول انقلاب اسلامی ایران رخ داده است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های دولت آقای روحانی در کنار توسعه علمی، توجه به عدالت اجتماعی است، افزود:محور اجرای عدالت اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه کشور است. افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی سه تا 5 برابر در دولت تدبیر و امید حاصل شد و براساس ماده 79 برنامه ششم توسعه هر سال 20 درصد رشد خواهد داشت.بیش از یک میلیون ساخت واحدهای مسکونی برای ایتام، طرح تحول سلامت و بیمه همگانی 11 میلیون حاشیه نشین در کشور از جمله این فعالیت ها است.

استاندار تهران با تشکر از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، تاکید کرد: باید از ایشان به جهت تدوین اسناد توسعه‌ای استان بر مبنای مطالعات و کارشناسی تقدیر کرد چرا که به این ترتیب آزمون وخطا در این استان به پایان رسیده است. سند آمایش استان که مهمترین عنصر اثرگذاری در بخشهای مختلف استان تهران است، قطعا نقش بسزایی در ادامه روند توسعه‌ای استان تهران دارد.

محسنی بندپی اظهار کرد: درست است پول همیشه کارساز نیست اما چاشنی برنامه ها و اجرای آن، اعتبار مالی است. اعتبارات باعث تسریع در اقدامات و تکمیل مطالعات توسعه‌ای استان تهران می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مسوولان ما هنوز تصور می‌کنند تهران استان برخورداری است، افزود: ما در 6 شهرستان تخت بیمارستانی نداریم و این موضوع در شهرستان پردیس مشاهده می‌شود،  البته 19 بیمارستان در حال ساخت است که آن هم به لطف توجه دولت به طرح سلامت بوده اما باید به استان تهران نگاه متفاوتی داشته باشیم.

استاندار تهران اظهار کرد: برخی از وزراء علی‌رغم بودجه در اختیار، سهم لازم را برای تهران قائل نمی‌شوند، استان تهران، 8500 کلاس درس تخریبی، 17 هزار کلاس کمبود دارد و 1100 کلاس از وسایل استاندارد گرمایشی و سرمایشی برخوردار نیستند، این در حالی است که هر سال 250 هزار نفر به جمعیت استان تهران اضافه می‌شود و هم زمان یک میلیون نفر از اتباع نیز در استان تهران حضور دارند که 110 هزار نفر از آنها دانش آموز هستند.

وی در ادامه از تکمیل ساختمان مدیریت بحران استانداری تهران خبر داد و خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: این ساختمان نیازمند اعتبارات مالی برای تجهیز است که کمک شما برای تامین آن، ما را در یاری رساندن به شهروندان هنگام حادثه کمک می کند.

محسنی بندپی با بیان اینکه از سند آسیب های اجتماعی استان به خوبی استفاده خواهیم کرد، افزود: با تعامل و همکاری و اجرای این سند، تهران را در یک سال آینده به شهری زیست پذیر تبدیل کرده و چهره آن را دگرگون می کنیم.

انتهای پیام./ 

https://thmporg.ir/vdcc.pqsa2bqm4la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما