انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
ترکی در جمع مدیران نخبه| کارآفرینان برای توسعه اشتغال ورود کنند
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «نعمت اله ترکی» در جلسه هم اندیشی اجلاس جامع مدیران ارشد و صاحبان کسب و کار که در محل سالن جلسات مدرسه کسب و کار ماهان برگزار شد، اظهار کرد: ما در کشور نیاز به ایجاد رقابت سالم داریم و نوآوری در صورت تداوم رقابت های سالم و موثر ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه 7 میلیون جوان تحصیلکرده در کشور داریم، افزود: در کارآفرینی و ایجاد اشتغال امروز شرایطمان با دهه های گذشته متفاوت است. اگرچه ظرفیت بیشمار و مناسبی در منابع انسانی کشور وجود دارد اما هیچ کارآفرینی تاکنون درباره رسته های شغلی مورد نیاز تحقیق نکرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تاکید کرد: کار بررسی نیاز کشور در حوزه های شغلی بر عهده سندیکا و بخش خصوصی است نه دولت. دولت بسترهای لازم برای ایجاد اشتغال را فراهم کرده است. مسیر رشد اشتغال باید از سوی اتحادیه ها و انجمن ها باز شود.

وی خطاب به مدیران عامل و کارآفرینان حاضر در جلسه گفت: ظرفیت های کشور در حوزه کارآفرینی را مشخص کنید، ترویج فعالیت های موثر، توسعه و تثبیت آن امری است که خلا آن در انجمن های کارآفرینی احساس می شود.

ترکی به ظرفیت ها و سرمایه های کشور در مناطق شرقی اشاره و اظهار کرد: اگر کشور را به دو نیم کره شرقی و غربی تقسیم کنیم، ۸۵ درصد استقرار جمعیت و توسعه و زیرساخت در نیمکره غربی است. آیا در نیمکره شرقی فرصت و ظرفیت نیست؟ شاخص های توسعه ای بسیاری در این منطقه از کشور هست اما کمتر توجه و مطالعه شده و این عارضه بزرگی است.

وی با اشاره به جمعیت فعال در کشور و مقایسه آن با زمان پیش از انقلاب، گفت: جمعیت فعال در سال ۵۵، ۹ میلیون نفر و در سال ۹۵، ۲۵ میلیون نفر شده؛ این آمار خوبی است و نشان از جمعیت رو به رشد و ایده آل در کشور است. جمیت شاغل در سال ۵۵، ۸ میلیون نفر و در سال ۹۵ دو برابر شده، اگر چه وجود جمعیت ۳ میلیونی بیکار نسبت به ۸۰ میلیون نفر نشان میدهد کم کاری نشده است.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، استفاده از ظرفیت 500 هزار واحد مسکونی خالی در تهران برای کاربری هتلینگ، استفاده از ظرفیت صنایع دستی، 5 برنامه دانش بنیان، حوزه باز آفرینی شهری با ایجاد حدود 1 میلیون شغل از مهمترین حوزه های سرمایه گذاری و پیشنهادات ما برای ورود کارآفرینان است.

ترکی افزود: تسهیلات در نظر گرفته شده در لایحه بودجه بی سابقه است. دولت، نزدیک ۵۲ هزار میلیارد تومان برای رسته های شغلی اعتبار در نظر گرفته که چگونگی تخصیص آن را هم اعلام کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران خطاب به مدیران عامل حاضر در جلسه بیان کرد: بسته توسعه و اشتغال را در اختیار کارآفرینانی نظیر شما قرار می دهیم و شما در جلسات هم اندیشی خود این بسته ها را مرور کرده و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. ارتباط دولت و سندیکا باید در جهت رفع مشکلات باشد.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcg.w9qrak9utpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما