انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
انتقاد شدید مدیران تهران به بانک ها| چرا وام اشتغال را تعطیل کردید؟
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، چهل و هشتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران به ریاست «دکتر انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران، دبیری «نعمت اله ترکی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان تهران برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در ابتدای این جلسه گزارشی از ساختار و عملکرد اتاق بازرگانی تهران ارائه کرد.

وی اظهار کرد: بیش از 2 هزار قانون مخل کسب و کار داریم و 540 مجوز کسب و کار باید اصلاح شود اما آنقدر روند کند است که کار جدی در این حوزه انجام نشده است.

در این جلسه رئیس اتاق بازرگانی از اطاله زمان ثبت سفارش تولیدکننده ها انتقاد کرد که «یداله صادقی» رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان تهران در این باره گفت: اقداماتی برای کاهش این زمان در حال انجام است. در حال حاضر واحدهای تولیدی کمتر از 5 روز و واحدهای تجاری کمتر از 10 روز ثبت سفارش می کنند. فعالیت دیگری با همکاری گمرک و بانک مرکزی در حال انجام است که اگر اجرایی شود تجار کمتر از 3 روز می توانند ثبت سفارش انجام دهند.

صادقی با اشاره به برنامه های اقتصاد مقاومتی حوزه صنعت، معدن و تجارت افزود: 4 پروژه در برنامه های اقتصاد مقاومتی تعریف شده که اولین آن رونق تولید و فعال کردن واحدهای مشکل دار است که نوسانات نرخ ارز، نبود تسهیلات بانکی و ...این برنامه را با مشکل رو به رو کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه بانک ها همکاری خوبی با ما نداشته اند، ادامه داد: متاسفانه بانک ها پس از اجرای طرح رونق و تولید سازمان صنعت و معدن را دور می زنند. تولید کننده هایی که از کانال سازمان صنعت و معدن به بانک مراجعه می کنند به در بسته می خورند.بانک های استان واحدهایی که بالای 100 نیرو دارند را نمی پذیرند این در حالی است که بیشتر واحدهای صنعتی ما بیشتر از 100 نیرو دارند.

وی افزود: کارگروه رفع موانع تولید برای رونق تولید سیاست انبساطی دارد اما بانک ها سیاست انقباضی دارند. باید به کارخانه ها پول داده شود تا بتوانند نوسازی و بازسازی کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران توضیح داد: در سال 96، 460 پرونده برای دریافت وام و تسهیلات بانکی معرفی کردیم که از این تعداد 296 فقره پرداخت وام داشته ایم ( 42 میلیارد تومان منابع پرداخت شده) در حالی که خود بانک ها مستقیما 1268 تعداد پذیرش داشته اند و  2369 میلیارد تومان هم منابع به آن ها پرداخت کردند. بانک ها با وام گیرنده به سازشی می رسند که فارغ از فعالیت هایی است که ما در ستاد تسهیل داریم.

صادقی گفت: تغییر نرخ ارز، شرایط حاکم بر فضای اقتصادی تغییرات پایه پولی کشور نرخ تورم، رویکرد نظام بانکی، عدم تحقق و اجرایی شدن تسهیلات و حمایت ها  و ... بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی استان را با مشکل رو به رو کرده و این واحدها محافظه کارانه در این حوزه فعالیت می کنند.

وی افزود: طرح های تولید نیمه تمام با پیشرفت بالای ٦٠ درصد و واحدهای نیازمند سرمایه در گردش، بازسازی و نوسازی با اولویت به بانک ها معرفی شده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از بررسی 664 پرونده در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت و افزود: حدود 50 درصد مشکلات مربوط به امور مالی، 20 درصد تامین اجتماعی و امور مالیاتی و 30 درصد سایر مشکلات بوده است.

وی تاکید کرد: باید همگی با هم همفکری داشته باشیم تا بهره وری در تولید افزایش یابد افرادی که می خواهند وارد کسب و کار شوند در بخش های مختلف با مشکل روبرو می شوند که به همین خاطر انگیزه خود را از دست می دهند و کنار می روند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان تهران افزود: در برنامه های اقتصاد مقاومتی، 263 طرح با اشتغال 8 هزار نفری پیش بینی شد که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و امسال توانسته ایم 85 تعداد از آن ها را به بهره برداری برسانیم، بیشتر این طرح ها بدون اخذ تسهیلات از محل رونق تولید به بهره برداری رسیده است.

وی از افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی به میزان 15 درصد خبر داد و گفت: برنامه ما در سال 97 در بخش صادرات کالا، 11352 میلیون دلار(رشد سالانه 15 درصد) بود که در 9 ماهه سال 97، 8514 میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشته ایم. در واقع 89 درصد برنامه های صادرات کالای تهران در 9 ماه سال جاری محقق شده است.

صادقی در مورد صادرات خدمات استان تهران اظهار کرد:  در 12 ماهه سال 97، آمار کشوری از ابتدای سال در سایت وزارت متبوع و سازمان توسعه تجارت موجود نیست.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdca.un6k49n0o5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما