انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
وضعیت بحرانی روستاها| اعلام هشدار روستا خواری در تهران
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، صبح شنبه، شانزدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست، "دکتر انوشیروان محسنی بندپی" استاندار تهران، دبیری "نعمت اله ترکی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد.

ترکی در این جلسه گفت: در سند آمایش استان به چالش جمعیت در استقرار حاشیه تهران رسیدیم که امروز روی طرح های توسعه روستایی که شامل ۱۰۳۴ آبادی در استان تهران است باید اقدام کنیم. بر اساس آمارها از این تعداد ۵۳۲ آبادی بالای ۲۰ خانوار جمعیت داریم.

وی ادامه داد: ۱۴۰ روستا در حال بازنگری طرح هادی است که این عدد بالا است. ناگفته نماند که برخی شهرستان ها مثل اسلامشهر روستاهای آنها از نظر جمعیت و زیرساخت در وضعیت بحران قراردارند. در بهارستان ۳ روستا، پاکدشت ۶ روستا، پردیس ۲ روستا، پیشوا ۲ روستا و شهرستان تهران هم مرتضی گرد و خلازیر و کریم آباد داریم که جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر است.
دماوند ۶ روستا، ری ۱۵ روستا، قرچک و ملارد و ورامین هم چنین چالش هایی داریم.

این در حالی است که در قانون برنامه ششم توسعه ملزم کرده طرح های هادی زیر نظر بنیاد مسکن و زیر نظر بخشداری و کمیته ویژه تهیه و اجرایی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با ارائه نقشه هوایی از شهرستان دماوند اظهار کرد: روستاخواری در این مناطق مشهود است. نقشه و عکس ها نشان می دهد که ساخت و سازها به بخش کشاورزی وارد شده و تغییر کاربری ها بحران ایجاد کرده است. حالا سراغ مناطق غرب استان برویم وضعیت اسفبار تر است.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcj.vevfuqeahsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما