انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
حاشیه های حضور ترکی در پیشوا| وقتی مدیران اطلاعاتی از بودجه نداشتند!
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان پیشوا با حضور «نعمت اله ترکی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «حسین عباسی» فرماندار، «عادل رحمانی» دادستان عمومی و انقلاب پیشوا، «حیدر نوروزی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای،«کارگری» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوبشرقی استان تهران، «شیرزاد یعقوبی» معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری، «باطبی» معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن همایش های فرمانداری پیشوا برگزار شد. 

ترکی در این جلسه پس از استماع درخواست مدیران شهرستان، از اجرا نشدن برخی پروژه ها با سابقه چند ساله انتقاد و اظهار کرد: صحبت هایی از شما می شنوم که سال های پیش و جلسه های قبلی هم شنیده ام و باعث تاسف است که همچنان این مشکلات سر جای خود باقی مانده است.کار مردم حق الناس است. حدود ده سالی میشود که هر بار به این شهرستان آمدم موضوع آبرسانی کشاورزی و صنعتی را هر بار تکرار کردید. برای ما زیبنده نیست یک مشکل برای یک اداره ۱۰ سال حل نشده باقی بماند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در بخش اجرا، نبود نظارت برنامه ای است، گفت: اگر همین الان از این جمع سوال کنم بودجه سال ۹۷ کشور چقدر است یا تبصره های بودجه سال ۹۷ چه تعداد است؟ جوابی ندارید.

وی ادامه داد: روسای دستگاه های اجرایی پیشوا اگر میزان بودجه را ندانند چگونه می توانند سهم شهرستان خود را بگیرند؟کدام یک از مدیران شهرستانی برنامه ششم توسعه را خوانده است؟ با این نشستن های یک ساعته مشکل مردم حل نمیشود. زمانی حل میشود که خودمان را وقف مردم کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تاکید بر اینکه نگاه و سیستم مدیریتی باید تغییر کند، گفت: سیستم مدیریت سنتی دیگر کارآمد نیست. گرفتاری ما سیستم سنتی معیوب است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: قطعا نمی دانید در تبصره ۱۴ قانون بودجه، دولت، ۷ هزار میلیارد برای قشر کم درآمد کنار گذاشته است. در تبصره ۱۸ هم نزدیک ۶۸ هزار میلیارد اعتبار در همه زمینه ها دیده شده و همین تبصره را در بودجه ۹۸ تکرار کرده است.

وی با اشاره به سهم شهرداران و فرمانداران از محل مالیات بر ارزش افزوده گفت: نزدیک ۷ هزار میلیارد تومان از محل عوارض ارزش افزوده به ۱۵ شهرستان پول داده شده است. سهم شهرستان پیشوا کدام مشکل مردم را حل کرده است؟ 

ترکی گفت:  ۹ سال است یک قرارداد با بخش خصوصی بسته شده اما طرح اجرایی نشده است. یکی از ضروریت های اصلی شهرستان در توسعه، آب است اما تاکنون این مشکل حل نشده است.

وی از عدم پیشرفت صنایع در شهرک صنعتی پیشوا و نبود تسهیلات مشوق گلایه کرد.

ترکی خطاب به فرماندار گفت: گزارش کم کاری مدیران را به دستگاه های نظارتی و وزارت خانه مرتبط اعلام کنید و از وی پاسخ بخواهید چرا که حق مردم تضییع شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در ادامه به نهایی شدن سند توسعه استان و شهرستان های پایتخت اشاره کرد و توضیح داد: در برنامه های توسعه ای، ۴ سرفصل زیربنایی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی در اولویت قرار گرفته است.چون برنامه وجود دارد بودجه آن هم تامین میشود و برنامه کشوری است. به تعبیری دیگر ما براساس برنامه، بودجه و اعتبار اختصاص میدهیم. در حوزه ورزش و جوانان هم همینطور است. در این برنامه سرانه ورزشی شهرستان پیشوا تعیین شده است.

وی به کم کاری برخی سرمایه گذاران بخش خصوصی در تحویل پروژه های عمرانی اشاره کرد و افزود: در واگذاری پروژه ها، اهلیت بخش خصوصی را محک بزنید و با اطمینان کامل پروژه را به آن ها واگذار کنید. 

ترکی اظهار کرد: ۴۰ اثر تاریخی در شهرستان وجود دارد. اما این حوزه در پیشوا تعطیل شده چون برنامه ای ندارد. ظرفیت گردشگری، جاده قم گرمسار بسیار فرصت خوبی است.

وی با بیان اینکه پیشوا قطب کشاورزی در حوزه گلخانه ای است، بیان کرد: فرمانداری باید تسهیلات ایجاد واحدهای تولیدی و گلخانه ای ایجاد کند. در حوزه کشاورزی سبزی صیفی جات بویژه تولید گل که میشود آن را به جاده در حال ساخت آنتنی پیوند داد و برای آن بازار مصرف خوبی ایجاد کرد. مهمترین پیشران های توسعه ای شهرستان است.

به گفته وی اشتغال و کارآفرینی، بهداشت و سلامت، بازآفرینی شهری در این سند برنامه دیده شده است.

ترکی اعلام کرد: کتاب سند توسعه استان و شهرستان به فرمانداری ها ارسال میشود و نسخه دیگر آن در اختیار دستگاه نظارتی قرار میگیرد بنابراین اجرای برنامه شاخص دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به عملیاتی کردن بودجه ریزی عملکردی گفت: مازاد نیرو در یک چارت تشکیلاتی نباید شما را از اجرای برنامه منع کند. براساس بودجه ریزی عملیاتی، ۸۸۰ خدمت در ۲۵ دستگاه اجرایی شناسایی کردیم. برنامه ها برای هر شهرستان تعریف و کدگزاری شده است و حال باید برای آن بودجه معین کنیم.

وی به مدیران توصیه کرد: خدمت ها را به مردم شفاف بگویید. اگر میخواهید پیشوا به مرز توسعه برسد باید شبانه روزی کار کنید، یک برنامه زمانبندی برای مدیران استانی بگذارید و مطالبه کنید. کمیته برنامه ریزی را ماهانه تشکیل دهید. 
محال است رییس دستگاه اجرایی بنشیند تا اعتبار استانی نصیبش شود. دو ماه تا پایان سال مانده، با نیت تحول در همه حوزه ها مطالعه کنید.پیشران های توسعه را پس از ابلاغ برای هر حوزه ای به تفکیک داشته باشید.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdca.wn6k49n065k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما