انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
قطب محصولات گلخانه ای در جنوب شرقی پایتخت|«پیشوا» نیازمندتوجه ویژه است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «حسین عباسی» فرماندار پیشوا در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان "پیشوا" که با حضور «نعمت‌الله ترکی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار شد، پیشران های توسعه ای و نقاط ضعف شهرستان را تشریح کرد.

وی تدوین سند توسعه استان تهران از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی را اقدام مناسبی ارزیابی کرد و گفت: ما منتظر ابلاغ این سند هستیم تا در دستور کار شهرستان قرار گیرد.  

عباسی گفت: عقب ماندگی های زیادی در پیشوا وجود دارد اما با این حال اقدامات خوبی هم در دولت برای توسعه زیرساخت ها انجام گرفته که یکی از آن ها احداث تصفیه خانه فاضلاب است. اگرچه در بسیاری از حوزه ها نیازمند توجه ویژه برای رفع کمبودها هستیم.

وی با اشاره به لزوم تکمیل و راه‌اندازی هرچه سریع‌تر پروژه مترو در پیشوا گفت: با توجه به حجم بالای تردد روزانه دانشجویان و جامعه کارگری پیشوا به شهر تهران، تکمیل و راه‌اندازی مترو را به مطالبه عمومی مردم این منطقه و شهرستان‌های همجوار تبدیل کرده است.

فرماندار پیشوا گفت: شهرک صنعتی پیشوا یکی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این شهرستان است که با تشویق و جذب سرمایه‌گذاران و خارج شدن این شهرک از شعاع ۱۲۰ کیلومتری می‌توان شاهد توسعه تولید و اشتغال در این منطقه بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پیشوا به‌عنوان یکی از مناطق مهم گلخانه‌ای کشور محسوب می‌شود با استقرار صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در شهرک صنعتی می‌توان دو بخش صنعت و کشاورزی را به هم متصل کرد که دستاورد آن توسعه این حوزه های مهم اقتصادی و رونق تولید در منطقه است.

عباسی حوزه بهداشت و درمان و نبود تخت بیمارستانی را از کمبودهای شهرستان دانست و گفت: در حوزه بهداشت اقدامات شایسته‌ای در شهرستان انجام‌شده ولی در حوزه درمان با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم.

وی افزود: اقتصاد و معیشت مردم شهرستان پیشوا، کشاورزی است، اما با توجه به افت آب‌های زیرزمینی، عمق چاه‌های این منطقه به ۲۴۰ متر رسیده و این مهم نیازمند اخذ مصوبات لازم برای بهره‌مندی پیشوا از آب سد ماملو و پساب تصفیه‌خانه جنوب تهران است.

فرماندار پیشوا ادامه داد: شهرستان پیشوا به‌عنوان کانون مذهبی و فرهنگی جنوب‌شرق استان تهران فاقد فرهنگسرا است که اخیراً مراحل مقدماتی آن طی شده و به‌زودی عملیات احداث آن آغاز می‌شود.

وی احداث جاده آنتنی پیشوا به آزادراه قم-گرمسار، سایت اداری، بازآفرینی بافت فرسوده  و تامین روشنایی کمربندی ورامین-پیشوا-پاکدشت را از دیگر نیازهای منطقه عنوان کرد.

https://thmporg.ir/vdcj.yevfuqeaysfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما