انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
دستور فوری برای احیای شبکه درمانی و اورژانسی پردیس
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "نعمت اله ترکی" در جلسه کارگروه اجتماعی_فرهنگی شهرستان پردیس که به ریاست استاندار تهران برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان پردیس یکی از شهرستان های تازه تاسیس استان و براساس تقسیمات کشوری دارای دو بخش جاجرود و بومهن است.نرخ شهر نشینی در این شهرستان بیش از ۹۰ درصد است. از این جهت در برنامه ریزی های توسعه ای باید به مدیریت شهری توجه ویژه ای شود.

وی افزود: طی 4 سال آینده این شهرستان بار جمعیت ۶۰۰ هزار نفری را متحمل خواهد شد که باید به تناسب آن زیرساحت هم فراهم شود تا در آینده با مشکلات بیشتری رو به رو نشویم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: پردیس در میان شهرستان های تهران از نطر نرخ رشد بالاتر است.از سال 1375، ۱۱۶ نفر در هر کیلومتر مربع زندگی می کردند این عدد به ۶۰۰ نفر در سال ۹۵ رسیده است.

ترکی در این جلسه همچنین از رونمایی نهایی سند توسعه استان تهران و متناسب با آن سند توسعه شهرستان های پایتخت خبر داد و گفت: جهت گیری های ما در استان تهران در بخش سند توسعه ملی استان است.

وی با اشاره به نرخ مشارکت و بیکاری همچنین موضوع خوابگاهی شدن شهرستان پردیس گفت: حوزه رفاه و تعاون باید برنامه مهمی برای اشتعال در این شهرستان داشته باشد.نزدیکی به پایتخت، پتانسیل گردشگری است. از طرفی محدودیت های محیط زیست برای جلوگیری از ایجاد سرمایه گذاری در این حوزه شهرستان را تحت شعاع قرار داده است.

ترکی وجود ۵ شهرک صنعتی و بیش از ۸ هزار واحد صنفی_صنعتی، ۵۵ شرکت صادر کننده نمونه، محور مواصلاتی تهران به شمال،پارک فناوری پردیس را از جمله ظرفیت های این شهرستان برشمرد و گفت: متاسفانه 
بیش از نیمی از اراضی شهرستان در مناطق حفاظت شده قرار گرفته است. حاشیه نشینی، کمبود فصاهای آموزشی و ورزشی و مشکلات حوزه سرمایه گذاری و اشتغال از جمله کمبودهای این شهرستان است.

وی در ادامه به سرانه دانش آموزی پردیس و استان تهران اشاره کرد و گفت: 95باب مدرسه دولتی و 30 باب مدرسه غیر دولتی ۳۰ در این شهرستان وجود دارد. تراکم دانش آموزی 31 نفر در کلاس درس است که اگر چه نسبت به سایر شهرستان های تهران وضعیت خوبی دارد اما نسبت به میانگین کشوری که 24 دانش آموز است خوب نیست.

ترکی با بیان اینکه تا سال 1400،  16 هزار کلاس درس جدید باید در استان تاسیس شود، افزود: این شهرستان هم اکنون به 254 کلاس جدید یعنی 17 مدرسه 5 کلاسه نیاز دارد. براساس برنامه ششم توسعه، طی 4 سال از سال 96 تا 1400، 181 کلاس در پردیس باید ساخته شو، در سال 97 هم 62 کلاس باید احداث میشد که این تعداد باید تا تیرماه سال 98 به اتمام برسد. همچنین تخریب و بازسازی مدارس  فرسوده تا 1400 باید به 100 درصد برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به حوزه آموزش و فنی و حرفه ای شهرستان پردیس اشاره کرد و گفت: اولویت اول در این بخش با توجه به افزایش جمعیت طی 4 سال آینده، حرفه آموزی است. خوشبختانه طیف جوانان در پردیس بالاتر از شهرستان های دیگر است. برای این شهرستان، رسته های آموزشی صنعت، خدمات کشاورزی، فناوری اطلاعات دیده شده است.حوزه های نیازمند آموزش هم در برنامه آورده شده است. ما مجوز ورود بخش خصوصی در حوزه آموزشی را گرفته ایم و این موضوع در شورای برنامه ریزی مصوب شده است. 

ترکی از مدیرعامل شرکت عمران پردیس خواست تا دو موضوع ایجاد محل آموزش و نمایشگاه دایمی و نمایشگاه عرضه محصولات فنی و حرفه ای را پیگیری کند.

وی افزود: در حوزه ورزشی روباز و سر پوشیده سرانه استان تهران ۴۶ صدم درصد، و پردیس ۸۷ و نیم صدم درصد است که تا سال ۱۴۰۰ باید به ۱درصد برسد.

ترکی گفت دو شهرداری پردیس و بومهن براساس مصوبه دو سال گذشته شورای برنامه ریزی موظف به احداث پارک ویژه بانوان بودند که در این جلسه شهرداری از مشکل تهیه رمین خبر داد.

وی در مورد بخش  بهداشت و درمان در شهرستان پردیس گفت: برای ایجاد یک بیمارستان مقرر شده بود یک قطعه زمین برای احداث آن تعلق بگیرد و اعتبارات آن تامین شود. چه شد؟

 فرماندار پردیس گفت: فعلا فقط یک بیمارستان داریم که حتی آزمایشگاه و عکسبرداری ندارند. یک بیمارستان ۶۰ تختخوابی هم خیرین در حال ساخت دارند که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که نیاز به اعتبار دارد. (دانشگاه علوم پزشکی قرارداد ۳۵ ساله با خیرین بیمارستان منعقد کرده و به زودی بخش اورژانس و کلینیک آن راه اندازی میشود که منتظر بودجه است که امیدواریم تا پایان فروردین ساخت ساختمان تمام شود) در مورد ساخت بیمارستان مصوب هنوز اقدامی نشده و وضعیت ما از دورافتاده ترین شهر در سیستان و بلوچستان بدتر است. محلی هم برای اورژاس هوایی پیش بینی شده که نیاز به بالگرد داریم.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی در مورد ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی هم گفت: هنوز زمین را تحویل ندادند که فرماندار گفت باید نقشه و موافقت نامه ساخت را بیاورید.

مسئول اورژانس شهر پردیس در ادامه گفت: سال ۹۵ تعداد ۶ هزار و در سال ۹۷ بیش از ۲ هزار نفر بیمار اورژانسی را به بیمارستان های تهران منتقل کردیم چون پایگاه اورژانس نداریم و این رفت و آمد بیش از ۳ ساعت زمان می برد. برخی از همین افراد جانشان را از دست دادند. اگر تصمیم جدی گرفته نشود محروم ترین بخش درمانی کشور میشویم. جاده های پردیس تصادف خیز است سال قبل استاندار دستور ساخت ۲ پایگاه را صادر کرد اما بودجه اختصاص داده نشد. در ضمن اورژانس شهرستان پردیس زیر نظر شهرتهران است.

بر اساس این گزارش در این جلسه اعلام شد تعداد خانواده های تحت پوشش کمیته امداد ۷۱۸ خانواده و بهزیستی ۵۰ خانواده و همچنین ۱۲۰ خانواده ایثارگر تحت پوشش بنیاد شهید هستند که این عدد برای کمیته امداد در کل استان تهران ۵۹ هزار و ۱۱۶ خانواده و بهزیستی ۵۴ هزار و ۵۱۱ خانواده و بنیاد شهید ۲۳ هزار و ۸۴۱ خانواده را تحت پوشش دارند.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcf.1dyiw6dvcgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما