انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
دستگاه های اجرایی در "بودجه ریزی عملکردی" به "بلوغ" نزدیک شده اند
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "نعمت اله ترکی" در اختتامیه نهمین "کنفرانس بین المللی بودجه ریزی بر مبنای عملکرد" با بیان اینکه از سال ۹۰_۸۹ ماموریت اجرایی کردن  "بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد" بر ما محول شد، اظهار کرد: این برنامه ابتدا موضوعی ناشناخته بود، اما کار با ۶ دستگاه اجرایی آغاز شد و در ادامه با پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، تمام دستگاه های اجرایی (۲۶ دستگاه) و در مرحله بعد ۳۱ استان درگیر بودجه ریزی عملکرد شدند.

وی افزود: در مرحله اول،  کمیته راهبری استقرار نظام بودجه ریزی در استان تهران تشکیل  و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران هم عهده دار اجرایی کردن آن در کشور شد.

ترکی ادامه داد: تشکیل کارگروه های تخصصی اجرا، کارگروه تخصصی جاری سازی، نصب سامانه استقرار نظام بودجه ریزی، ورود اطلاعات ۲۶ دستگاه اجرایی استان ها، اصلاح و پایش اطلاعات و محاسبه قیمت تمام شده برنامه ها و خدمات مهمترین مراحل طی شده در  استقرار نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد کشور است.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، تفاهم نامه عملکردی و اصلاح موافقت نامه ها آخرین مرحله استقرار این نظام بوده که همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی به بلوغ در حوزه بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد نزدیک شده اند، اظهار کرد: در برنامه استقرار نظام بودجه ریزی؛ ۲۱۰۰ نیرو آموزش دیده و ۸۲۲۴ واحد مجری در سطح کشور تعریف شد.

وی افزود: در نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، با هماهنگی سازمان اداری استخدامی کشور، ۵۲۷ مرکز فعالیت در سطح دستگاه های اجرایی استان و شهرستان ها و ۸۸۰ خدمت برای کل دستگاه های اجرایی شناسایی شد.

ترکی با بیان اینکه بودجه ریزی عملکردی در برنامه ششم توسعه تا سال ۱۴۰۰ الزام شده است، گفت: در لایحه بودجه ۹۸ دولت، بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان سهم بودجه عمومی است که رشد بالایی دارد. در واقع ۷۵ درصد از این سهم متعلق به بخش جاری است. سوال این جا است آیا به نسبت افزایش بودجه جاری رضایتمندی از دستگاه ها هم بالا بوده است؟ متاسفانه خیر سطح رضایتمندی با افزایش بودجه تناسب ندارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ابراز امیدواری کرد تا جایزه طلایی کنفرانس بین المللی بودجه ریزی به بیشترین دستگاه های اجرایی اعطا شود.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcf.tdyiw6dv0giaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما