انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
پایان مرحله اول بودجه ریزی عملکردی دستگاه های اجرایی پایتخت
نوربخش عسکری در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درباره آخرین وضعیت استقرار نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد دستگاه های اجرایی سراسر استان ها اظهار کرد: مرحله اول استقرار این نظام با 11 دستگاه اجرایی بهزیستی، پزشکی قانونی، اداره کل هواشناسی، تعاون و رفاه، اداره کل تبلیغات، استاندارد، نوسازی مدارس، حوزه هنری،  امور اقتصاد و دارایی، محیط زیست، جهاد کشاورزی به اتمام رسیده است.

وی افزود: معرفی سامانه بودجه ریزی عملیاتی، نحوه کار با آن بدون خدمات هر دستگاه طی کارگاه های آموزشی به ادارات کل آموزش داده شد. اطلاعات و عملکرد فعالیت های ادارات در سال های 95، 96 در این سامانه ثبت شده و قرار است قیمت تمام شده فعالیت 25 دستگاه اجرایی برای سراسر کشور را محاسبه، تجزیه و تحلیل کنیم. به این معنا که بررسی کنیم خدمات دستگاه ها بدون درنظر گرفتن کسری بودجه و مشکلات اعتبارات هزینه ای در هر استان تا سطح شهر تهران با چه قیمتی برای دولت تمام می شود.

عسکری اضافه کرد: تا تاریخ 25 دی ماه کار محاسبه قیمت تمام شده خدمات 14 دستگاه اجرایی و براساس برنامه زمانبندی تا 15 اسفند ماه، محاسبه قیمت تمام شده 25 دستگاه اجرایی به پایان رسیده و به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه می شود تا مبنای توزیع بودجه ادارات کل استان ها در سال 97 باشد.

عسکری بودجه ریزی عملیاتی را کاری بزرگ و تاثیرگذار در عرصه مدیریت دخل و خرج کشور عنوان کرد و افزود: با این اقدام، خدمات و پاسخگویی دستگاه ها شفاف شده و کار ارزیابی عملکرد هر دستگاه به خوبی روشن می شود. استقرار نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد تفاوت قیمت خدمات دستگاه های مشابه در استان های مختلف را در مقایسه با بخش خصوصی بیان کرده و دلایل آن مشخص می شود.

گفتنی است؛ با ابلاغ محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور، تهران به عنوان استان معین برای اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی برعملکرد در دستگاه های اجرایی تعیین شد.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcd2k0n6yt09.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما