انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
دادن اختیار به مدیران و پاسخگویی عملکرد موجب توسعه کشور می شود
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران صبح روز پنجشنبه در تالار علامه امینی دومین همایش بین المللی و چهارمین همایش ملی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی برگزار شد.

در بخش صبح این همایش علی عشاقی درباره نقش مدیریت عملکرد در تخصیص بودجه و افزایش پاسخگویی دولت گفت: در مدیریت دولتی مشکل بودجه نداریم، بودجه ماهیت ابزاری دارد و تا زمانی که مدیریت به سمت عملکرد حرکت نکند بودجه نیز به سمت عملکرد حرکت نخواهد کرد. بر همین اساس ما شاهد هستیم در سازمان ها چشم انداز و هدف گزاری وجود دارد و کارمندان هم به شکل جدی و قوی کار می کنند اما علت ناکارآمدی، در مدیریت منابع انسانی است.

وی افزود: دولت ها برای ارتقا بهره وری یا باید به سمت واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی حرکت کند و یا مدیریت خود را به سبک بخش خصوصی انجام دهد. به همین دلیل مدیریت بر بودجه ریزی مقدم است. تجارب کشورهای پیشرفته نشان می‌دهد ما ابتدا باید به سمت مدیریت بر مبنای عملکرد حرکت کنیم تا بودجه ریزی نیز به طبع آن به سمت عملکرد حرکت کند.

عشاقی ادامه داد: مدیریت دولت به سبک بخش خصوصی دارای زیر نظام هایی همچون پرداخت پاداش، عقد پیمان، حسابرسی، استخدام ، عزل و نصب و بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد است.

رئیس گروه امور اقتصادی،سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی سازمان مدیریت تهران اظهار کرد: یکی از پیش نیازها برای موفقیت بودجه ریزی بر عملکرد، مدیریت عملکرد است. اصول آن تفویض اختیار و پاسخگویی در مقابل عملکرد است. اگر به مدیران اختیار دادیم و در مقابل آن سیستم پاسخگویی حاکم نباشد به طور یقین فساد اداری را ایجاد می کند.

وی درباره ویژگی های مدیریت عملکرد گفت: تاکید بر اهداف، جلب توجه عموم به اهمیت اهداف(حقوق شهروندی)، ارزشیابی عملکرد به عنوان ابزاری برای بهبود عملکرد، استقرار نظام پاسخگویی عملکرد برای افزایش پاسخویی دولت و مدیریت برای نتیجه بهتر از جمله مهمترین موارد است.

عشاقی درباره هدف غایی از استقرار نظام مدیریت عملکرد گفت: پایه گذاری چنین نظامی، باعث تطبیق هزینه ها با فعالیت ها، ارزیابی عملکرد فعالیت ها، تدوین استاندارد های عملکرد، مقایسه هزینه ها و عملکرد با استاندارد های توافق شده و تخصیص بودجه بر مبنای تعهدات صورت گرفته می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اعضای هیات رئیسه بخش صبح این همایش را شهرام عدالتی، محمد آستانه اصل، علی شیرین و عبدالمحمد مهدوی تشکیل می دادند.

انتهای پیام./
 

https://thmporg.ir/vdccaoqo82bqs.la2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما