انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
نگاه به منافع ملی موجب سلامت اداری و توسعه کشور می شود
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران صبح روز پنجشنبه در تالار علامه امینی دومین همایش بین المللی و چهارمین همایش ملی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی برگزار شد.

در بخش صبح این همایش علی شیرین معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: باید به این سمت برویم که پیگیری از فساد در سازمان ها چه ویژگی دارد؟ تا وقتی که این ایده را به لحاظ روانشناختی درک کنیم نمی توانیم به درستی اجرا کنیم. اما باید گفت که همه حرف سلامت اداری این است که باید از استفاده از قدرت عمومی برای عموم استفاده کرد.

فرهنگ اهرم تغییر است و امروز با هفت برنامه می خواهیم به سراغ سند 1404 برسیم حالا اهرم و عوامل این مهم چه افرادی هستند؟ جواب همان کارکنان و مدیران اداری هستند. در بخش مفروضات در عناصر اصلی فرهنگ سازمانی می گویند که ارباب رجوع حق شهروندی دارد و این نوع نگاه به شهروندان را نشان می دهد. باید گفت که خدمت به ارباب رجوع باید یک ارزش باشد و این نگاه باید پس از مفروضات اساسی تقویت شده و بهم چسبیده باشد. بخش دیگر لایه فرهنگ سازمانی هنجارهاست یعنی اینکه کارکنان چگونه باید ساختارها و رویه ها و قوانین و مقررات را به درستی انجام دهد.  این عناصر باید بهم پیوند بخورد تا فرهنگ سازمانی به درستی شکل بگیرد و همین موجب پیشگیری از فساد می شود.

در کشور ما نخستین نگاه، نگاه به منافع فردی (فساد 3 هزار میلیاردی) که موجب باند بازی و بده بستانی می شود آیا این چشم انداز می خواهد؟ اصلا دارد؟

نگاه دوم در کشور ما نگاهی است که افراد از خودگذشتگی دارند تا دیگران استفاده کنند. این خصلت و نگاه در دوران دفاع مقدس و دهه 60 بیشتر دیده می شد اما آیا در این نگاه منفعت الهی برای آنها وجود دارد؟ آیا منافع ملی اولویت اول آنها است؟

با تغییر نگاه از منافع غفردی به منافع ملی و عبور از منافع فردی می توانیم بگوئیم که فرهنگ سالمی را دنبال می کنیم و می توانیم به توسعه کشور کمک کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اعضای هیات رئیسه بخش صبح این همایش را شهرام عدالتی، محمد آستانه اصل، علی شیرین و عبدالمحمد مهدوی تشکیل می دادند.

انتهای پیام./
 

https://thmporg.ir/vdcak0no149n6.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما