انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
دانشگاه تهران عهده دار تدوین سند نهایی آمایش استان شد
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، سال گذشته بود که نعمت الله ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران اعلام کرد از سال 96 برنامه ریزی های توسعه استان تهران بر مبنای سند آمایش، سند توسعه و برنامه ششم توسعه انجام می شود.

بر اساس گفته وی، برای برنامه اقتصاد مقاومتی باید 3گام مهم برداشته شود که گام اول تهیه سند آمایش و بروزرسانی اطلاعات استانی است که نقش تاثیرگذاری دراقتصاد استان ایفا خواهد کرد،‌دومین گام تهیه سند توسعه پنج ساله استان تهران است که این بخش برعهده دستگاه‌های مجموعه استانی و بخش خصوصی است که در نهایت درگام سوم به تهیه سند چشم انداز 20ساله که مدنظر کشور است خواهیم رسید که امیدواریم بتوانیم در قالب 2 برنامه 5 ساله از سال 1395 تا 1399 و 1399 تا 1404 را به سرانجام برسانیم.

*تشکیل کارگروه آمایش در نیمه دوم سال95/ برگزاری بیش از 40 جلسه برای تدوین سند آمایش

نیمه دوم سال 95 بود که کارگروه آمایش استان تهران با هدف تشکیل سند توسعه ای متوازن با ظرفیت های منطقه ای در حوزه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و .. (میثاق توسعه منطقه ای) تشکیل شد و در طول سال  بیش از 40 جلسه برای تدوین سند آمایش با حضور استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه های اجرایی استان تهران، فرمانداران شهرستان های استان تهران  برگزار کرد.

این کارگاه، گزارش عملکرد و فعالیت های خود را در طول 12 جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران، جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خدمت استاندار، وزیر صنعت و مدیران پایتخت ارائه کرد. سفر اعضای کارگاه آمایش استان به 16 شهرستان و حضور در جلسات کمیته برنامه ریزی شهرستان، برگزاری جلسات داخلی با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی استان در سازمان برنامه و بودجه، برگزاری جلسات تخصصی با دستگاه های اجرایی در محل ادارات  پایتخت از جمله فعالیت های کارگاه آمایش استان تهران است.

*تشکیل شورای راهبری آمایش با دو بازوی فکری و اجرایی

براساس این گزارش، اسفند ماه سال گذشته بود که شهرام عدالتی معاون توسعه و برنامه ریزی از تشکیل شورای راهبری آمایش استان تهران با حضور دو بازوی فکری و اجرایی از دانشگاه های استان تهران خبر داد. این شورا در بهار سال 96 از نخبگان علمی و دانشگاهی  تشکیل شد. هدف از این اقدام، ترسیم آینده استان با توجه به  عملکرد بی نظیر ملی و فراملی آن بود. بنابراین با همکاری دانشگاه ها، قرار شد معضلات مدیریت بحران، حمل و نقل، آلودگی هوا و  موضوعات مورد تهدید آینده پایتخت بررسی و آینده نگری شود.

*تدوین سند نهایی آمایش به دانشگاه تهران سپرده شد

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، پس از گذشت 8 ماه، تدوین نهایی سند آمایش به دانشگاه تهران سپرده شد، شهرام عدالتی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه درباره این اقدام گفت: روز گذشته (سه شنبه 24 مرداد 96) قراردادی با دانشگاه تهران با حضور اساتید حوزه اقتصاد، محیط زیست، شهرسازی و جغرافیا منعقد شد که براین اساس تدوین نهایی سند آمایش برعهده دانشگاه تهران گذاشته شد و به زودی جمه بندی نهایی اعلام می شود.

براساس گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران سند آمایش که مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان است، پس از تدوین برابر با قوانین و ضوابط بالادستی به سازمان برنامه و بودجه کشور برای تصویب ارسال و برای اجرا ابلاغ می شود.

https://thmporg.ir/vdcakmna149ny.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما