انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
سی امین نشست اقتصاد مقاومتی استان تهران؛۵دستور کار و چند یادداشت تفاهم
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، سیدحسین هاشمی امروز چهارشنبه در سی امین جلسه ستادفرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران، از کشور ترکیه به عنوان نمونه ای موفق در اقتصاد نام برد و افزود: این کشور توانست با سیاست های صحیح اقتصادی رقابتی بین تولیدکنندگان برای صادرات محصولات تولیدی ایجاد کند.

وی همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در اجرای اصل 44 برای توجه جدی به بخش خصوصی اظهار کرد: هر جا امور را به مردم سپردیم شاهد موفقیت در عملکردها بودیم.

هاشمی برتوجه به تولید کنندگان و ساماندهی صنوف تاکید و تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و مرکز توسعه تجارت و مرکز مطالعات بازرگانی به منظور ارایه فعالیت ها در حوزه اقتصادی راه اندازی شده اند و باید از این دستگاه ها برای ارتقای سطح اقتصاد استان بهره مند شد.

استاندار تهران بر حذف نگاه های سنتی به بخش اقتصادی در برنامه ریزی ها تاکید کرد و گفت: باید با ایجاد رقابت در میان بخش خصوصی از نگاه های سوسیالیستی در اقتصاد پرهیز کرد تا موجب پویایی بخش اقتصd a,n.

براساس این گزارش، در این جلسه موضوع بررسی وضعیت اشتغال و ایجاد فرصت شغلی در استان تهران مورد بررسی قرار گرفت که براساس گزارش اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان 78 هزار فرصت شغلی با تایید بیمه سازمان تامین اجتماعی در استان ایجاد شده که این رقم تا پایان سال جاری به 100 هزار فرصت شغلی افزایش خواهد یافت.

در این جلسه موضوع اشتغال فراگیر و کارورزی تحصیلکرده های استان تهران نیز مطرح شد که براین اساس سهم استان دراین طرح 10 هزار نفر است و مقرر شد تا هفته آینده، دستگاه های اجرایی استان گزارش خود دراین خصوص را ارائه کنند.

براساس این گزارش ایجاد 500 واحد مسکونی در قالب مسکن افراد بی بضاعت با همکاری کمیته امداد امام(ره) و آموزش های حرفه و کارورزی در بخش فنی و حرفه ای و ایجاد تعاونی صنفی در بخش تولید توزیع و صادرات از دیگر موضوعات مطرح شده در سی امین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران بود.

در ادامه جلسه تفاهم نامه هایی فی مابین سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) و ادارات کل جهاد کشاورزی، آموزش فنی و حرفه ای و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با نظارت دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به امضاء رسید.

 
https://thmporg.ir/vdchtin6d23nk.ft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما