انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب شهرستان پیشوا افتتاح شد
به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان برنامه و بودجه استان تهران، حمید چيت چيان در حاشیه مراسم افتتاح این تصفیه خانه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به جنس خاك اين منطقه كه جذب فاضلاب به راحتي امكانپذير نيست و با توجه به تعداد گسترده مجتمع هاي مسكن مهر كه موجب ورود فاضلاب به معابر شده، با همكاري استاندار تهران و اختصاص سريع منابع، ٦٠ كيلومتر شبكه جمع آوري فاضلاب و تصفيه خانه بهره برداري شد كه در اين طرح بيش از ١١ هزار مترمكعب ظرفيت تصفيه فاضلاب در شبانه روز به وجود آمده است.

وي با اشاره به اينكه اين طرح موجب ارتقاي شاخص هاي بهداشتي و سلامت و جلوگيري از ورود آلودگي ها به منابع آب مي شود تصريح كرد: با اجراي تصفيه خانه فاضلاب در پيشوا پساب به دست آمده در كشاورزي و فضاي سبز به مصرف خواهد رسيد.

وزير نيرو بزرگترين طرح تصفيه خانه فاضلاب كشور را مدول هاي يك تا ٦  فاضلاب جنوب تهران دانست و گفت:پساب حاصل از فرآيند تصفيه در اين مناطق به شهرستانهاي ورامين، پاكدشت و پيشوا منتقل مي شود و جايگزين حقآبه اي است كه كشاورزان اين مناطق از آب جاجرود دارند .

به گفته وزير نيرو با افتتاح چهل و دومين تصفيه خانه در دولت يازدهم ١.١ ميليون مترمكعب ظرفيت جديد در بخش فاضلاب ايجاد خواهد شد كه اين ميزان يك چهارم كل ظرفيت تصفيه خانه هاي ايجاد شده طي ٥٠ سال اخير در كشور است.

گفتني است؛ مرحله اول  طرح تصفيه خانه پيشوا شامل ۶۰ کیلومتر شبکه جمع آوری، یک هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب، ۶ کیلومتری خط انتقال و یک مدول تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت ۱۱ هزار و ۱۴۵ متر مکعب در شبانه روز بوده که برای ایجاد تأسیسات فاز اول آن بالغ بر ۸۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، مسکن مهر و منابع داخلی دستگاه اجرایی هزینه شد.

در اين مراسم جانباز، مديرعامل شركت آب و فاضلاب كشور،نقوي حسيني نماينده مردم پيشوا در مجلس، فرماندار پيشوا و جمعي از مديران استاني و شهرستاني حضور داشتند.

https://thmporg.ir/vdcd2n0j6yt0s.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما