انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
آغاز به  کار مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تهران؛ صدور مجوز یک ماهه شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران؛ محمد امامی امین در بازدید از شهرک صنعتی قرچک گفت: یکی از مهمترین اقدامات استان تهران به منظور جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی ، حذف موانع و پیچیدگی های اداری از مسیر سرمایه گذاری است.

وی افزود: هفته گذشته، مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تهران با پتانسیل جدید به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد و در آن تمامی دستگاه های مرتبط با صدور مجوز سرمایه گذاری نماینده تام الاختیار دارند و این نمایندگان خدمات ویژه برای صدور مجوز را به سرمایه گذاران داخلی و خارجی ارائه می دهند.

امامی امین افزود: در این مرکز 70 تا 80 درصد از اقدامات اداری به منظور صدور مجوز سرمایه گذاری در استان تهران ارائه می شود و در آن روند صدور مجوز که تا پیش از این ماه ها به درازا می کشید ، به یک ماه کاهش می یابد.

وی اظهار کرد: تلاش می شود که با همفکری و تعامل تمامی دستگاه ها، روند صدور مجوز به کمترین میزان ممکن کاهش یابد تا سرمایه گذار در گیر و دار بروکراسی اداری از تولید و سرمایه گذاری خسته و منصرف نشود.

معاون استاندار تهران گفت: با تأکید و پیگیری استاندار تهران تلاش می شود که در آینده نزدیک ، صدور مجوز سرمایه گذاری به کمتر از یک ماه نیز تقلیل یابد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه کارورزی در وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: این سامانه به بخش خصوصی این امکان را می دهد تا نیروهای آماده به اشتغال را جذب و حداکثر تا 18 ماه به آن ها آموزش های لازم را ارائه کرده و ضمن پرداخت یک سوم از حقوق، از معافیت های مالیاتی و استانی برخوردار شوند.

امامی امین گفت: سهم استان تهران از این سامانه 7 هزار و 200 نفر است.

وی همچنین با اشاره به لزوم توجه ویژه به بخش کشاورزی گفت: شهرستان های جنوب شرق استان تهران به ویژه ورامین و پیشوا، قطب کشاورزی صنعتی استان تهران محسوب می شوند به گونه ای که در این شهرستان ها، گلخانه هایی با وسعت 400 هکتار مستقر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران گفت: تلاش می شود که در آینده ای نزدیک، محصول گلخانه هایی که از وسعت بالایی برخوردارند به بازارهای جهانی هدایت شود که این امر همراهی و همکاری صاحبان این اراضی کشاورزی را طلب می کند تا با برقراری ارتباط با کشورهای همسایه به ویژه کشورهای CIS محصولات به خارج از کشور صادر شود.

وی گفت: با هدایت محصولات کشاورزی این اراضی و مدیریت بازار عرضه و تقاضا، خرده مالکان نیز می توانند با محصولات خود، نیازهای داخلی را تأمین کرده و از این طریق ارتزاق کنند.

https://thmporg.ir/vdcfiydcaw6dm.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما