انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
ساماندهی نیروهای دولتی از سال ۹۵/ بودجه ریزی بر مبنای عملکردمی شود
نعمت الله ترکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درباره دغدغه سازمان ملی استاندارد و اداره استاندارد استان در بخش کسری بودجه و منابع انسانی گفت: سازمان استاندارد استان و کشور نیازمند بازمهندسی در بخش ساختار، تشکیلات تفصیلی و نیروی انسانی است.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اعتبار سازمان استاندارد در سال جاری با توجه به کسری های جاری و عمرانی، همچنین اولویت های این سازمان صد در صد تخصیص می یابد.

ترکی گفت: برای سال آینده هم طبق پیش بینی بودجه در سراسر کشور، به دنبال اجرایی کردن بودجه ریزی بر مبنای عملکرد هستیم که اگر این مهم اتفاق بیفتد دغدغه دستگاه هایی همچون استاندارد مرتفع خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران همچنین درباره کمبود منابع انسانی در برخی دستگاه ها هم اضافه کرد: طبق قانون مدیریت خدمات کشوری تا پایان سال 94 به ازای هر سه نفر بازنشته یک نیرو جذب می شد، این دستورکار خوشبختانه در قالب برنامه ششم توسعه  تدوین شده و ممکن است سرانه آن از هر 5 نفر خروجی یک نفر ورودی باشد.

وی گفت: قرار شد یک بازنگری در منابع انسانی سازمان استاندارد استان انجام گیرد. اگر طبق قانون بتوانند نیرو جذب کنند مجوز آن را صادر کنیم.

ترکی از آغاز ساماندهی و چابک سازی دستگاه های دولتی در سال 95 خبر داد و اظهار داشت: با توجه به بررسی های ما در سطح استان تهران، 15 تا 20 درصد پست های بلاتصدی وجود دارد که نیازمند ساماندهی است، در برخی دستگاه های اجرایی هم در بخش نیروهای رسمی، پیمانی، قراردادی متاسفانه نیروهای قراردادی بیشتر از نیروهای رسمی و پیمانی هستند که الان به صورت تخصصی کار می کنند.

  وی افزود: در برنامه ششم بخش اعظم ساماندهی ها از سال 95 آغاز خواهد شد و باید تا پایان سال 99 به نتیجه مشخص برسد.؛چابک سازی دستگاه ها و ساماندهی پست های بلاتصدی به سازمان مدیریت استان های سراسر کشور تفویض شده است.

ترکی درباره آخرین نتیجه جلسه بخش خصوصی با سازمان اتوبوسرانی که با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران انجام شده است، گفت: پس از جلسه نخست که در سازمان مدیریت تهران برگزار شد، سازمان اتوبوسرانی سه جلسه با بخش خصوصی برگزار کرد و براساس اطلاع ما در مرحله انعقاد تفاهم نامه با این بخش است.

انتهای پیام/

https://thmporg.ir/vdcg4.97aak9wrrp.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما