انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب پردیس افتتاح شد؛ اعتبار ۸۴۵۰ میلیارد ریال
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، صبح امروز شنبه فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان پردیس از سوی اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در جریان سفر به شهرستان پردیس افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه این پروژه حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو، سید حسین هاشمی استاندار تهران، محمد پرورش مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران هم حضور داشتند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب پردیس برای زیر پوشش قرار دادن جمعیتی معادل یکصدو  60 هزار نفر آغاز شد که شامل احداث فاز نخست تصفیه‌ خانه فاضلاب پردیس به ظرفیت بیست و چهار  هزار متر مکعب در شبانه‌ روز، احداث خطوط انتقال و شبکه جمع‌ آوری فاضلاب پردیس به طول 65  کیلومتر، نصب 8 هزار  رشته انشعاب فاضلاب، احداث 5 هزار مترمکعب مخزن در پردیس، احداث 675  کیلومتر خط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب در سطح شهر تهران و نصب شصت هزار رشته انشعاب فاضلاب در تهران است.

پرورش افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پردیس دارای دو فاز است که فاز نخست آن به ظرفیت بیست و چهار هزار مترمکعب در شبانه‌روز  است و برای ساخت آن اعتباری معادل ۸۴۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: فرآیند تصفیه در این تصفیه‌خانه لجن فعال با قابلیت حذف ازت و فسفر است و این تصفیه‌خانه با هدف تولید پسآب با کیفیت مناسب و ملاحظات زیست محیطی برای مصارف کشاورزی و صنعت، تغذیه آبخوان‌ها و تخلیه به آب‌های پذیرنده،‌ حذف آلاینده‌های آلی و همچنین حذف بیولوژیک ازت و فسفر به عنوان مهمترین عوامل آلاینده زیست محیطی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

https://thmporg.ir/vdcjfyeazuqeh.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما