انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
ایجاد شهرک گردشگری در شمیرانات/دستگاه های اجرایی نمره بالای ۱۵ گرفتند
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه  و بودجه استان تهران، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران در حاشیه بیست و سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران در جمع خبرنگاران نمره دستگاه های اجرایی تهران در سال 95 را بالای 15 اعلام کرد و گفت: براساس عملکرد دستگاه های اجرایی در سال 95 بهتر است مردم به آنها نمره بدهند.

وی افزود: در بخش کشاورزی 65 درصد باغات زراعی صنعتی شده و از کشت سنتی خارج شده اند که به بهره وری در این بخش کمک می کنند.

ترکی با اشاره به ایجاد کشت های جایگزین، گفت: کاهش استفاده از سموم و کشت های ارگانیک تا 85 درصد موفقیت به همراه داشته و متناسب با هوای گرم و آب کم در استان کشت پسته و زعفران در تهران آغاز شده است.

وی افزود: کشت گلخانه ای در تهران نیز امسال به 200 هکتار افزایش یافت و سوخت گلخانه ها از سوخت مایع در سال گذشته به گاز تبدیل شد.

ترکی از ایجاد 3 پایانه برای صادرات محصولات کشاورزی در تهران خبر داد و افزود: بسته بندی و عرضه محصولات کشاورزی و همچنین محصولات تبدیلی ازجمله فعالیت ها در این زمینه بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران گفت: برای 817 روستای استان تهران سند توسعه روستایی به منظور افزایش بهره وری کشاورزی و همچنین اشتغال خانوارهای روستایی و دیگر طرح های اقتصاد مقاومتی تدوین شده که از سال 96 اجرا می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش در زمینه صنعت استان نیز گفت: از بهمن 94 تا بهمن امسال، 8 هزار میلیارد تومان تولیدات صنعتی داشته ایم که افزایش 18 درصدی صادرات استان از این بخش تأثیر پذیرفته است.

وی در ادامه از اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در کشور و همچنین استان تهران خبر داد و گفت: 27 شهرک صنتعی در تهران با ظرفیت 80 درصد فعالیت می کنند به گونه ای که می توانیم اعلام کنیم اشتغال در بخش صنعت استان تهران کاهش نیافته و در پاره ای موارد افزایش نیز داشته است.

ترکی گفت: در دولت یازدهم باید سالانه 100 هزار شغل ایجاد می شد که از سال 92 تا سال 95، 430 هزار شغل در تهران ایجاد شده که حدود 40 هزار شغل آن در سال 95 ایجاد شده است.

وی در ادامه از ایجاد شهرک گردشگری در شهرستان شمیرانات خبر داد و گفت: این طرح به تصویب رسیده و شرکت سرمایه گذار از بخش خصوصی نیز برای اجرای آن اعلام آمادگی کرده است.

https://thmporg.ir/vdccaeqm82bqe.la2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما