انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
استاندار تهران از سامانه رصد اقتصاد مقاومتی و سند راهبردی رونمایی کرد
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، بیست و سومین و آخرین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران در سال 95 با حضور سید حسین هاشمی استاندار تهران، نعمت الله ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران، چاووشی معاون سیاسی استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست استاندار تهران از سامانه رصد و پایش تحقق پروژه های اقتصاد مقاومتی استان تهران و سند راهبردی اقتصاد مقاومتی رونمایی کرد.

این سامانه اطلاعات سلسله مراتبی از پروژه ها و برنامه های دستگاه های اجرایی، میزان تحقق پروژه، جزئیات اعتبار، سال شروع و خاتمه، میزان پیشرفت واقعی و برنامه ای را نشان می دهد. دستگاه های اجرایی موظف هستند تا برنامه های خود را وارد این سامانه کنند تا از تایید یا رد پروژه های خود در سامانه مطلع شده و یا علت رد پروژه خود را ببینند.

براساس این گزارش، 11 برنامه کلی اقتصاد مقاومتی شامل 47 طرح کلی و بیش از 200 طرح عملیاتی همچنین 700 فعالیت و 2525 زیرفعالیت است.

در پیشخوان نظارت این سامانه میزان پیشرفت برنامه ای و واقعی دستگاههای استان تهران گزارش شده است که براساس این اطلاعات 95.3 درصد پیشرفت برنامه ای اما 49.7 درصد پیشرفت واقعی در برنامه های اقتصاد مقاومتی تهران مشاهده می شود.

شهریار، ملارد و شهرری بهترین شهرستان های استان در زمینه اقتصاد مقاومتی و پاکدشت، قرچک و رباط کریم از نظر اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی پایین ترین سطح را در استان تهران دارند که 83.1 درصد پیشرفت در کمترین شهرستان مشاهده می شود.

براساس اطلاعات این سامانه،کل بودجه اقتصاد مقاومتی استان تهران 8900 میلیارد است که 54.7 درصد آن تخصیص یافته است.

شبکه 5 سیما نیز از نظر تعداد طرح های اقتصاد مقاومتی در زمینه فرهنگ سازی نخستین رتبه در بین دستگاههای اجرایی استان تهران برشمرده شده است.

سند راهبردی اقتصاد مقاومتی در 7 مجلد در بخش های امور زیربنایی، اقتصاد، اجتماعی و ...با رویکرد برنامه ششم توسعه، سند چشم انداز 20 ساله تهیه و منتشر شده است.

صفحه الکترونیکی تخصصی اقتصاد مقاومتی هم با تلاش کمیته فرهنگی ستاد اقتصاد مقاومتی و همکاری موسسه تبیان راه اندازی شده است.

این صفحه الکترونیک با هدف فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه اقتصاد مقاومتی در قالب خبر، گفتگو، کتابخانه تخصصی اقتصاد مقاومتی ، اسناد راهبردی ، فایلهای صوتی سخنرانی های تخصصی، مقالات مرتبط بصورت فیلم ، انیمیشن، موشن گرافی ، صوت ، متن و تصویر برای استفاده مدیران، متخصصان ، دانشجویان و پژوهشگران همچنین علاقه مندان آماده است.

https://thmporg.ir/vdcicray2t1aq.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما