انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
تقدیر از۵۱ واحد تولیدی فعال استان تهران/تلاش برای پیوستن به wto
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران؛ مراسم تقدیر از حامیان حقوق مصرف کننده استان تهران باحضور مسئولین کشوری و استانی سید حسین هاشمی استاندار تهران، ابویی معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن وتجارت و میر آخور لو معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان در هتل اسپیناس خلیج فارس برگزارشد.

در ابتدای این مراسم محمدرضا مس فروش رئیس سازمان ضمن خوش آمدگویی به مدعوین اظهار کرد: مقوله حمایت از مصرف کننده ارتباط مستقیم به مردم و  تولید کنندگان دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران افزود: همه ما بعنوان مصرف کننده از تولید کنندگان انتظار کیفیت بالای محصول داریم. این کیفیت مناسب سبب می شود که کالاهای تولید داخل توان رقابت با کالاهای وارداتی را داشته باشد و بتواند در بازار رقابتی حضور داشته باشد.

مس فروش در ادامه با اشاره به جهانی شدن تجارت و پیوستن به wto  تاکید کرد: درصورت پیوستن ایران به تجارت جهانی باید تولید کنندگان کیفیت محصولات خود را بالابرده تا بتوانند با رقبای قدر خود رقابت کنند. در جهانی شدن تجارت هر کالایی می تواند از مرزها واردشده و به راحتی بازار را در زیر سیطره خود قرار دهد، اگر  تولید کنندگان تلاش نکنند تا کیفیت، تنوع و قیمت محصولات خود را بالاببرند از گردونه بازار خارج شده و با مشکل روبه رو خواهند شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران تصریح کرد: ما بعنوان دولت در قبال تولید کنندگان سعی می کنیم تا مشکلات را حل کرده و حامی تولید کنندگان باشیم . در این دوره هیچ واحد صنعتی نمی تواند بدون حمایت و کمک دولت به فعالیت خود ادامه دهد لذا ما مسئولین دولتی بر آن شدیم تا با برنامه ریزی مناسب اعم از پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی گوشه ای از مشکلات آنان را مرتفع نماییم.

وی با بیان اینکه برنامه های اصلی ما رفع مسائل و مشکلات تولید کنندگان است، گفت: با برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور استاندار ،بانکها ، بیمه ها و دیگر دستگاههای ذیربط سعی می نماییم تا مشکلات را حل کنیم . دراین راستا با همت و پیگیریهای بعمل آمده توانسته ایم مشکلات بالغ بر 400واحد تولیدی را با پرداخت تسهیلات مرتفع نماییم.

مس فروش اظهار کرد: درستاد تسهیل چند محور اعم از رفع موانع تولید، توسعه صادرات و توسعه اشتغال بعنوان برنامه های اصلی درنظر گرفته شده است که هریک از این پروژه ها را تبدیل به زیر برنامه کرده ایم.

وی افزود: این برنامه ها در قالب کلی اقتصاد مقاومتی و با مسئولیت همه دستگاههای اجرایی عملیاتی شده و براساس نیازهای استان و منطقه ای تقسیم کار شد، در پایان سال رصد فعالیت ها از سوی دولت انجام می شود تا نقاط قوت و ضعف را در رفع موانع و مشکلات بررسی کنیم.

مس فروش گفت:  دراقتصاد مقاومتی 7 برنامه تعریف شده است که 4 برنامه آن اعم از رونق تولید، اتمام طرحهای بیش از60% پیشرفت، افزایش مدیریت واردات و افزایش ارتقاء صادراتی بعنوان تکالیف برای ما معین شده است.

درپایان رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت افزود: سازمان ما اعتقاد دارد که با تقویت بخش خصوصی می توان  رهیافتی به گذر از مشکلات کشور دست یافت.

شایان ذکر است؛ در این مراسم که با حضور فعالین اقتصادی استان برگزارشد از 51 واحد تولید حامی حقوق مصرف کننده تقدیر شد.

https://thmporg.ir/vdcic5ay2t1a5.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما