انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
بزرگترین مرکز پرورش ماهی در جنوب شرق استان تهران افتتاح شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا در حاشیه برگزاری مراسم بهره برداری از این مرکز پرورش ماهی گفت: مرکز پرورش و تکثیر ماهیان گرمابی و سردآبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا با ظرفیت تولید سالانه یکصد تن ماهی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی احداث شده است.

حسینعلی شیبانی افزود: فاز نخست این طرح با 2 حوضچه 8 ضلعی با قطر 8 متر، به صورت نیمه مدار بسته با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال احداث شده است.

وی گفت: هر یک از حوضچه ها با حجم یکصد متر مکعب با سیستم پرورش متراکم می تواند تا 50 کیلو گرم در هر متر مکعب ماهی پرورش دهد.

وی اظهار کرد: در فاز اول این مرکز پرورش، با استفاده از حوضچه بیوفیلتر و نیز بهره گیری از دستگاه تزریق ازن، ضمن حذف آمونیاک تولید شده توسط ماهیان و حذف عوامل بیماری زا، آب خروجی مجدداً به حوضچه ها بازگردانده می شود و 90 در صد آب ورودی حوضچه ها از این طریق تأمین می شود.

رئیس واحد ورامین – پیشوا میزان تولید سالانه فاز نخست این طرح را 20 تن در سال طی 2 دوره پرورش اعلام کرد.

شیبانی گفت: در فاز دوم این طرح با افزودن هشت حوضچه ، امکان تولید تا سقف یکصد تن در سال فراهم می شود.

وی بیان کرد: با افزودن درام فیلتر ساخته شده در این واحد دانشگاهی و نیز تصفیه آ ، علاوه بر افزایش سقف تولید، میزان مصرف آب به شدت کاهش خواهد یافت.

https://thmporg.ir/vdcjfmeazuqet.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما