انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
تاکید استاندار تهران  بر فراهم کردن زمینه تولید و اشتغال عشایر
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران؛ جلسه شورای عشایر استان تهران به ریاست استاندار تهران با حضور سیروس نصیری مدیرکل امورعشایراستان تهران، حسین نقوی حسینی نماینده مردم شهرستانهای ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، علی اشرف منصوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی استان در استانداری تهران برگزار شد.

در این جلسه مشكلات حوزه قشلاقی عشایر استان تهران بررسی شد از جمله موضوعات احیای مراتع قشلاقی عشایر در جنوب استان به ویژه منطقه ورامین،تامین آبرسانی سیار،تخصیص اعتبارات،احداث پل روگذر در مسیرهای عشایر پردیس،واكسیناسیون دام ها،عرضه مستقیم دام زنده و گوشت گرم در سه منطقه فیروزكوه،پاكدشت و ملارد و احیای حق آبه فصلی از رودخانه شورشیرین برای احیای تالاب و مراتع برای دام عشایر در جلسه بررسی شد.

استاندار تهران بر تعیین تكلیف قضایی مراتع ملی و امكان دسترسی عشایر استان به این مراتع تاكید كرد.

وی افزود: تولید محصولات عشایری در کلانشهر تهران بسیار اهمیت دارد و باید برای افزایش تولید این جامعه تمامی دستگاههای وابسته از جمله امور عشایر، جهادکشاورزی، محیط زیست و صنعت، معدن و تجارت استان تهران همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید جلسات شورای عشایری استان تهران بصورت منظم برگزار شد و حدود 50 درصد از مصوبات شورای عشایری استان عملیاتی و اجرایی شده است.

استاندار تهران به اهمیت تولید گوشت قرمز عشایری در سطح استان تاکید کرد و گفت: برای افزایش تولید گوشت قرمز مراکز عرضه دام زنده در شهرستانهای استان تهران ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: با ایجاد مراکز عرضه دام زنده ،گوشت قرمز عشایر استان تهران بصورت مستقیم در این مراکز عرضه خواهد شد.

هاشمی به احداث صندوق های فعالیت زنان عشایر در شهرستانهای عشایری استان تهران اشاره کرد و گفت: با احداث این صندوق ها زنان عشایر صاحب شغل می شوند و با تاسیس این صندوق ها زنان عشایر در زمینه تولید زعفران، دامداری و صنایع دستی فعالیت خوبی دارند.

وی ادامه داد: به منظور دسترسی دام عشایر به آب سالم لازم است با همكاری معاونت عمرانی استانداری و اداره صنعت و معدن استان تصفیه فاضلاب شهرك های صنعتی به ویژه چرمشهر در دستور كار قرار بگیرد.

استاندار تهران بر لزوم ایجاد اشتغالزایی برای عشایر از جمله برقراری شرایط حضور آنها در نمایشگاه ها و عرضه محصولات عشایر تاكید كرد.

در پایان جلسه با دستور استاندار مقرر شد؛ هر سال به مدت یك ماه غرفه هایی در میادین میوه و تره بار برای عرضه گوشت دام عشایر در نظر گرفته شود.

https://thmporg.ir/vdchtknqd23nx.ft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما