انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
فیروزکوه قطب گردشگری استان تهران در سند آمایش
نورالله طاهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران با اشاره به حضور کارگاه تدوین سند آمایش استان تهران در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: خوشحالم که این جلسه هم به شهرستان ها آمد. آمایش حلقه گمشده ای در برنامه ریزی شهرستانی بود، چراکه شهرهای کوچک با سلایق مختلف و متنوعی از سوی مسئولان اداره می شود.

وی با بیان اینکه مسئولان فیروزکوه استقبال بسیار خوبی از کارگاه آمایش داشتند، افزود: آثار مثبت آمایش و تدوین سند آن مشابه سیاست اقتصاد مقاومتی به تدریج در آینده مشخص می شود و از این پس برنامه ریزی ها براساس سند آمایش انجام می گیرد.

فرماندار فیروزکوه درباره مصوبات جلسه کمیته برنامه ریزی گفت: مقرر شد نشست های شهرستانی و تکمیل مستندات و آمار برای تدوین سند شهرستانی آمایش ادامه یابد. همچنین نقطه نظرات مدیران پیرامون برنامه های توسعه ای شهرستان متناسب با سیاست های آمایشی جمع آوری شود.

طاهری بزرگترین پتانسیل شهرستان متبوع خود را کشاورزی، گردشگری و صنعت عنوان کرد و گفت: در همه این زمینه ها سرمایه گذار خصوصی وجود دارد و تنها بروکراسی اداری و ناهماهنگی سیستم های اداری روند توسعه را کند کرده است که امیدواریم آمایش این مسیر را هموار کند.

وی اظهار کرد: شرکت سرمایه گذار با سرمایه گذاری بیش از 170 میلیارد تومانی کارهای خوبی در حوزه گردشگری ازجمله تله کابین دهکده سیب انجام داده که در حال حاضر در حال نصب است.

طاهری اضافه کرد: ایجاد تفرجگاه های بین راهی پروژه ای است که مطالعات اولیه آن از سوی سرمایه گذاران انجام شده، در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی اسانس گیری از گل محمدی و در بخش پرورش دام و ماهی 40 مجموعه  تولید ماهی قزل آقا کار خود را آغاز کرده اند.

فرماندار فیروزکوه درباره آخرین وضعیت تاسیس تصفیه خانه فاضلاب شهرستان گفت: این پروژه ویژه فیروزکوه و شهر ارجمند است که هم اکنون در حال واگذاری زمین هستیم. زمین تصفیه خانه فاضلاب فیروزکوه تهیه شده و در نوبت گرفتن اعتبار است. روش کار به شکل بیوتی است و کار اجرایی آن از سال 96 آغاز می شود.

وی همچنین افزود: فیروزکوه با تنوع آب و هوایی و مکان های دیدنی می تواند قطب گردشگری استان تهران و حتی کشور شود. مطالعات ما این مهم را ثابت می کند اما در اسناد آورده نشده. بنابراین قرار است در سند آمایش این شهرستان قطب گردشگری استان شود.

 

https://thmporg.ir/vdchtmnqd23ni.ft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما