انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
بهره برداری از سه پروژه شاخص کشاورزی از سوی استاندار تهران
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، طرح های شاخص کشاورزی با حضور سید حسین هاشمی استاندار تهران، اسکندر زند معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، علی اشرف منصوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، محمدرضا یوسفی فرماندار ورامین، حسین تاجیک مدیرجهاد کشاورزی ورامین، معاونین و مدیران ستادی و شهرستانی در این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

استاندار تهران درحاشیه این مراسم با اشاره به پیشتازی کشاورزی استان تهران در پروژه های اقتصاد مقاومتی درسطح کشور اعلام کرد: اولویت استان تهران در حوزه کشاورزی ، توسعه واحدهای گلخانه ای و آبیاری تحت فشار با هدف بهره برداری مناسب و اصولی از منابع آب و خاک و همینطور افزایش بهره وری مصرف آب ، افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار می باشد.

در ابتدای مراسم، یک واحد گلخانه سبزی و صیفی درزمینی به مساحت 16هزار و400 مترمربع وبا میزان تولید 492 تن در هر دوره کشت به بهره برداری رسید که با افتتاح این گلخانه خیار 36 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

لازم به ذکر است؛ هزینه احداث این گلخانه تولید سبزی و صیفی واقع در روستای محمدآباد عربها 12850میلیون ریال بوده است که 5850میلیون ریال از این مبلغ درقالب تسهیلات اعطایی به واحدهای گخانه ای تامین شده است.

استاندار تهران یک واحد دامداری پرواری 7 هکتاری با ظرفیت پرورش 2هزار راس گوساله را نیز افتتاح کرد.

پیش بینی می شود با بهره برداری از این پروژه دامداری سالیانه 500 تن بر ظرفیت تولید گوشت شهرستان ورامین افزوده شده و با به کار گیری 15 نفر به طور مستقیم و 45 نفر به طور غیرمستقیم ظرفیت اشتغال زایی این شهرستان نیز افزایش یابد.

این واحد دامداری با هزینه ای درحدود 100000میلیون ریال در آبباریک روستای دمزآباد احداث شده است.

هم چنین اجرای سیستم آبیاری قطره ای در 109 هکتار از اراضی کشاورزی ورامین با حضور استاندار مورد بهره برداری قرار گرفت.

این طرح با هزینه ای 17109میلیون ریال و با اشتغال زایی 8 فرصت شغلی در شهرستان ورامین ایجاد می شود.

گفتنی است 26 طرح کشاورزی شهرستان ورامین در دهه فجر انقلاب اسلامی سال جاری با اشتغال زایی بیش از 300 نفر به بهره برداری رسیده است.

https://thmporg.ir/vdcd2k096yt0n.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما