انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
سند رفع فرسودگی و نوسازی شبکه برق کلان شهر تهران در نخستین نمایشگاه ایران بهره‌ور به عنوان یکی از طرح های بهره ورانه شرکت توزیع برق تهران بزرگ معرفی شد.
معرفی طرح بهره‌ورانه؛ سند رفع فرسودگی و نوسازی شبکه برق کلان شهر تهران
با توجه به قدمت شبکه توزیع کلان‌شهر تهران و فرسودگی کابل‌ها و ترانسفورماتورهای مورد بهره‌برداری، جهت حفظ پایداری و افزایش قابلیت اطمینان و تاب‌آوری شبکه، نخستین سند رفع فرسودگی و نوسازی شبکه برق شهر تهران تدوین و در دست اجرا است. این سند مهمترین سند راهبردی در صنعت برق در پایتخت است که از سوی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، با هدف بهره‌وری در استفاده از منابع، اجرای مناسب و بهینه شبکه‌ها تدوین شده است. افزایش حداقل ٤ برابری بهره‌وری استفاده از منابع بهینه‌سازی شبکه؛ از نتایج مورد انتظار در اجرای کامل این پروژه است. همچنین با بهبود شاخص‌های قابلیت اطمینان به میزان ١٥ درصد؛ میزان خاموشی مشترکین ناشی از حوادث مرتبط با فرسودگی شبکه به میزان٥٠ درصد مرتفع خواهد شد و انرژی توزیع نشده و خسارت ناشی از ارزش بار از دست رفته ناشی از این حوادث حذف می‌شود. به این ترتیب هم شاهد بهره‌وری اقتصادی در شرکت توزیع برق تهران بزرگ خواهیم بود و هم رضایتمندی مشترکین را به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال در مورد ترانسفورماتورهای توزیع، در کمتر از ٦ ماه شاهد برگشت سرمایه خواهیم بود و از آن پس، سالیانه کل مبلغ ناشی از خسارت یاد شده صرفه‌جویی می‌گردد.
سند رفع فرسودگی و نوسازی شبکه برق شهر تهران که با استفاده از اطلاعات توصیفی و مکان‌یابی تجهیزات شبکه سال‌های گذشته در سامانه اطلاعات مکان‌محور (GIS) شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ؛ تهیه شده است؛ به بررسی سلامت و فرسودگی، نرخ خرابی و پیری عایقی کلیه ترانسفورماتورهای توزیع، کلیه کابل‌های روغنی فشار متوسط موجود، ساختمان‌های فرسوده و نیازمند مقاوم سازی مربوط به پست‌های زمینی و کفایت تجهیزات با توجه به منسوخ شدن روش‌ها و تکنولوژی‌های استفاده شده خواهد پرداخت.
گفتنی است انجام داده‌کاوی در کلان داده‌های سوابق سیستم و تلفیق آن با اطلاعات مکانی و توصیفی تجهیزات در چارچوب روابط و فرمول‌های فنی مرتبط با پیری تجهیزات، برای اولین بار در سطح شرکت‌های توزیع برق در کشور انجام شده است.

 
https://thmporg.ir/vdch.zn-t23nwvftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما