انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
در نخستین نمایشگاه ایران بهره‌ور، تولید بومی‎سازی شده شیر قطع و وصل هوشمند مخازن اضطراری آب در شرایط بحران، به عنوان یکی از طرح های بهره‌ورانه شرکت آب و فاضلاب استان تهران معرفی شد.
معرفی طرح بهره‌ورانه؛ تولید بومی‎سازی شده شیر قطع و وصل هوشمند مخازن اضطراری آب در شرایط بحران
شرکت دانش بنیان «پیشگامان انرژی خاور» در راستای توسعه بهره‌وری منابع تجهیزاتی برای نخستین بار در ایران  شیر قطع و وصل اضطراری در شبکه توزیع آب را از مدل ژاپنی KURIMAT بومی‌سازی و تولید نموده است. بومی‌سازی این محصول با ارتقای قابلیت‎های آن از جمله هوشمندسازی نسبت به نمونه ژاپنی و امکان تست زلزله؛ همراه شده است. شیر مذکور در مواقع بحران بویژه وقوع زلزله (از 2 تا 10 ریشتر) و یا فرونشست؛ کارایی خود را در قطع مسیر آب مخازن اضطراری آب، نمایان خواهد کرد.
قیمت این شیر بالغ بر دو میلیارد و 800 میلیون تومان بوده که پس از تولید آن در داخل کشور به 138 میلیون تومان کاهش یافته است. اگرچه تولید نمونه بار اول این شیر مبلغ 220 میلیون تومان هزینه در بر داشت اما تجاری‌سازی این محصول با سفارش 30 دستگاه، صرفه جویی 54 میلیارد تومانی (روی هر شیر 2.300 میلیارد تومان) در پی داشته است. شرکت آب و فاضلاب استان تهران، تجاری‌سازی این محصول را راهبری کرده است.
گفتنی است، نخستین نمایشگاه ایران بهره ور به همت سازمان ملی بهره وری و با حضور دستگاه ها و نهادهای دولتی و خصوصی از 31 اردیبهشت تا اول خرداد در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.
https://thmporg.ir/vdcc.xqea2bqoela82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما